۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۷۴۲۴۸۹
حجت الاسلام پناهیان؛

دفاع مقدس؛ تجلی‌گاه امداد الهی

دفاع مقدس؛ تجلی‌گاه امداد الهی
حجت الاسلام پناهیان با تأکید بر این که دفاع مقدس معجزه‌ای الهی بود، گفت: دفاع مقدس در عین سختی، سرشار از فیوضات الهی بود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد پناهیان، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره)، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به ارتباط دفاع مقدس و امامت و حکمرانی بقیة الله العظم(عج) اشاره و هر دو را از موهبت‌های الهی توصیف نمود و اظهار داشت: اصل شادی و سرور با تحقق ولایت و امامت و اطاعت پذیری جامعه برای رسیدن به این آرمان بزرگ، عینیت می‌یابد.

وی دفاع مقدس را تجلی اطاعت ملت و استقبال از تحقق آرمان بزرگ مهدوی دانست و ضمن اشاره به آیات ۵۵ و ۵۶ سوره مائده، با بیان این که دشمنی بر سر دین از اتفاقات آخرالزمانی است، اظهار داشت: در آخرالزمان یهود و نصارا با یکدیگر همدست میشوند تا با بازی با دین، دین حق را از بین ببرند؛ اینان به خوبی می‌دانند خداوند متعال عهد نموده تا در آخر الزمان دین اسلام بر تمام جهان حاکم شده، امت واحد عینیت یابد.
سخنران محفل معارفی حرم مطهر در ادامه به تفاوت‌های نگرشی مذاهب مختلف اسلامی اشاره نمود و اظهار داشت: دشمنان اسلام به خوبی می داند، اسلام با انقلاب اسلامی پرده جدیدی از خود نشان داده و تا به قدرت جهانی تبدیل نشود، کوتاه نخواهد آمد.

حجت الاسلام پناهیان با تأکید بر این که انقلاب ملت ایران در سال ۱۳۵۷ انقلاب اسلامی و در پی حاکمیت الهی در تمام سطوح زندگی بشری بود، خاطرنشان ساخت: ولی الهی بیش از هزار سال است که با واسطه ولایت نموده، تجلی عینی این ولایت در گرو همراهی و حرکت امت است؛ جمهوری اسلامی زمینه ساز این همراهی است.

وی ضمن اشاره به روایتی در رابطه با حقوق متقابل امام و امت؛ همراهی امت را مهمترین حق امام و برجسته ترین شرط تحقق امامت و ولایت دانست و اظهار داشت: عظمت دفاع مقدس در همراهی ملت با نائب امام زمان(عج) برای دفاع از دین بود.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر با تأکید بر این که ملت ایران در دفاع مقدس از اسلام، جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی کشور دفاع نمودند، اظهار داشت: تبیین فرهنگ دفاع مقدس و ترویج آرمان‌های آن از مهمترین راهبردهایی است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد؛ چرا که عده‌ای خود فروخته با هجمه به فرهنگ دفاع مقدس، به دنبال تحریف آرمان‌های دفاع مقدس هستند.

وی با بیان این که در جای جای دفاع مقدس شاهد قرآن مجسم و تجلی آیه شریفه «إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُمْ بُنْيَانٌ مَرْصُوصٌ» بودیم، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس تجلی عشق خدا به اولیاء الله، رزمندان و مجاهدین اسلام بود. در دوران دفاع مقدس به عینه شاهد جنگ حق و باطل و عنایات و تفضل های الهی در یاری رزمندگان اسلام بودیم.

حجت الاسلام پناهیان در ادامه ضمن اشاره به سختی‌های اعزام طلاب و روحانیون جوان به جبهه‌های جنگ، با بیان این که برخی از علما و مدارس علمیه مانع حضور طلاب در جبهه‌ها بودند، تصریح کرد: برخی با انکار خورشید، حضور در جبهه را حدر دادن خون می‌دانستند؛ در جبهه های نبرد، نه تنها تقابل با انحرافات و جبهه حق و باطل را مشاهده نمودیم، بلکه شاهد نصرت حق و عینیت یافتن آیه شریفه »إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ« بودیم.

وی با تأکید بر این که در جای جای جبهه، دست یاری خدا را می شد دید، تصریح کرد: خداوند متعال در آیه ۵۵ سوره مبارکه المائده در رابطه با ملت آخرالزمانی می فرماید؛ «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا مَن يَرتَدَّ مِنكُم عَن دينِهِ فَسَوفَ يَأتِي اللَّهُ بِقَومٍ يُحِبُّهُم وَيُحِبّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى المُؤمِنينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الكافِرينَ يُجاهِدونَ في سَبيلِ اللَّهِ وَلا يَخافونَ لَومَةَ لائِمٍ ذلِكَ فَضلُ اللَّهِ يُؤتيهِ مَن يَشاءُ وَاللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ»، ای کسانی که ایمان آورده‌اید! هر کس از شما، از آیین خود بازگردد، (به خدا زیانی نمی‌رساند)؛ خداوند جمعیّتی را می‌آورد که آنها را دوست دارد و آنان (نیز) او را دوست دارند، در برابر مؤمنان متواضع، و در برابر کافران سرسخت و نیرومندند؛ آنها در راه خدا جهاد می‌کنند، و از سرزنش هیچ ملامتگری هراسی ندارند. این، فضل خداست که به هر کس بخواهد (و شایسته ببیند) می‌دهد؛ و (فضل) خدا وسیع، و خداوند داناست.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر این که شهدایی که در اثر جذبه عشق به سوی خدا شتافتند را مادرانی آسمانی تربیت نمودند، تصریح کرد: کسی که عاشق خدا شود، خدا عاشقش می گردد و خدا عاشق هرکسی که شود، برای خود انتخابش می‌کند؛ ظهور حجت خدا نیازمند تربیت انسان‌های عاشق و منتظر است.

حجت الاسلام پناهیان در پایان سخنان خود با تأکید بر این که دفاع مقدس پدیده و معجزه ای الهی بود که دست خداوند متعال را به عالمیان نشان داد، اظهار داشت: دفاع مقدس در عین سختی سرشار از برکات و فیوضات الهی بود، باید فرهنگ دفاع مقدس و زیبایی های آن را به نسل جوان امروزی تبیین نماییم.

ارسال نظرات