۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۷۴۲۶۶۶
امام جمعه سرپل‌ذهاب:

فرهنگ ایثار و شهادت دوران دفاع مقدس رمز موفقیت در برابر دشمن است

فرهنگ ایثار و شهادت دوران دفاع مقدس رمز موفقیت در برابر دشمن است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام ساداتی گفت: دفاع مقدس گنجینه عظیمی از فرهنگ ایثار و شهادت است که رمز موفقیت ما دربرابر دشمنان می باشد و باید به نسل جوان منتقل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سیدمحمدعلی ساداتی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس یک گنجینه عظیمی از ایثار و فرهنگ شهادت است که باید آن را به نسل های جوان و نوجوان انتقال دهیم که رمز موفقیت ما در برابر دشمنان است.

وی افزود: در هفته دفاع مقدس امسال در شهرستان سرپل ذهاب با یک برنامه ریزی مناسب شاهد برگزاری برنامه ها و مراسمات مختلفی در گوشه و کنار شهرستان بودیم که لازم است از مردم غیور و مسئولین شهرستان تقدیر کنم.

این استاد حوزه در ادامه به میلاد پیامبر (ص) و هفته وحدت اشاره کرد و گفت: تذکر و یادآوری مردم به ایام الله بسیار مهم است چون ایام الله روزهایی است که در آن دست قدرت خداوند برای ما نمود بیشتری دارد و ولادت پیامبر اسلام یکی از این ایام الله است که باید آنرا به مردم تذکر داد.

خطیب جمعه شهرستان سرپل ذهاب ادامه داد: در شب ولادت پیامبر اسلام روایت است که کنگره های کاخ کسری فرو ریخت و نوری از مکه ساطع شد که از مشرق تا مغرب این نور را دیدند و این نشان‌دهنده این است که خداوند به این واسطه آمدن کسی که دنیا را تغییر می دهد به مردم وعده می دهد.

وی تصریح کرد: پیامبر با آمدنش نه فقط شبه جزیره حجاز و عربستان بلکه جهان و بشریت را نجات داد کسی که بااکسیر محبت مردم را به خداوند تبارک و تعالی دعوت کرد.

حجت الاسلام ساداتی خاطرنشان کرد: محبت اساس دین است و دین چیزی جز محبت نیست و این محبت است که برای انسان تبعیت ایجاد می کند و در قرآن آمده است که اگر خداوند را دوست داری نشانه خدادوستی تبعیت از خداوند و تبعیت از پیامبر خداست.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب افزود: پیامبری که مایه رحمت برای عالمیان است با اکسیر محبت مردم را به طرف خود جمع کرد لذا امروز فرزندان خود را با محبت پیامبر تربیت کنیم و در شروع سال تحصیلی فرزندان خود را با محبت پیامبر روانه مدرسه کنیم که این راه ، راه رشد و تعالی است.

وی با اشاره به میلاد امام صادق (ع) گفت در زمان سیدالشهدا علیه السلام چالش جامعه اسلامی وجود یک شخص یاغی و فاسد در راس حکومت اسلامی بود و امام حسین علیه این شخص قیام کرد و ما نیز هرساله با راه اندازی مجالس عزاداری و تعزیه راه امام حسین را زنده نگه می داریم اما در زمان امام صادق (ع) چالش جامعه اسلامی وجود اشخاص دارای انحراف فکری بود و لذا امام صادق ع) دست به جهاد تبیین می زند و از مرزهای عقیدتی ، فکری ، فرهنگی توحید دفاع می کند.

حجت الاسلام ساداتی با بیان اینکه ما امروز در جنگ تبیینی هستیم، اذعان داشت: دشمنان نظام و انقلاب امروز در جوامع اسلامی ایجاد شبهه می کند تا ما را منحرف سازند و لذا امروز افسران جنگ نرم باید در فضای حقیقی و مجازی از حریم ولایت و مرزهای توحیدی دفاع کنند.

وی گفت: راه امام صادق علیه السلام راه امام حسین علیه السلام است و فقط روش مبارزه فرق می کند و امروز جامعه اسلامی، خانواده ها و مدارس ما نیازمندتر از همیشه به راه های مبارزه در جنگ فرهنگی است.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب در پایان سخنان خود به مطالبات کشاورزان از دولت اشاره کرد و گفت: در سرپل‌ذهاب به دلیل گرمسیر بودن منطقه برداشت محصول گندم زودتر از مناطق سردسیر انجام می شود و لذا مطالبات کشاورزان این منطقه که محصول گندم خود را زودتر تحویل دولت داده اند باید زودتر پرداخت شود از فرماندار و مسئولین امر انتظار می رود که این مطالبه بحق کشاورزان را تا حصول نتیجه به صورت جدی پیگیری نمایند./1400/

ارسال نظرات