۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۷۴۲۹۰۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه:

رسانه‌ها نگاه سنتی به وقف را در جامعه تغییر دهند

رسانه‌ها نگاه سنتی به وقف را در جامعه تغییر دهند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام صالحی گفت: باید نگاه سنتی به وقف با کمک رسانه‌ها تغییر کند زیرا آنها قادر هستند تغییر و تحولات چشمگیری در جامعه به وجود آورند.

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد صالحی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران که به مناسبت هفته وقف برگزار شد، اظهار داشت: وقف یک‌نهاد ممتاز اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی است، اظهار داشت: کمک به ترویج سنت وقف کمک به ترویج اسلام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه وقف‌نامه خط قرمز ماست، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۳۴ میلیارد تومان از محل درآمدهای موقوفات بنا به نیات واقفین در استان هزینه شده است.

حجت‌الاسلام صالحی با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۵۰ هزار رقبه و دو هزار موقوفه وجود دارد، گفت: وقف در خصوص درمان بیماران صعب‌العلاج، وقف برای فقرا، درمان بیماران نیازمند، رسیدگی به حال محرومان، وقف در ازدواج، علم‌آموزی، کمک به محرومان، تأمين نیازهای دانش‌آموزان بی‌بضاعت، مسکن، جهیزیه و وقف برای ترک اعیاد از جمله موارد وقف در استان است.

وی تصریح کرد: زیبایی وقف به این است که در تمام حوزه‌ها می‌توان این صدقه جاریه را ترویج داد و می‌توان از آن برای تأمین غذا تا موضوعات عام‌المنفعه و در راستای برطرف کردن نیازهای مردم در عرصه‌های گوناگون استفاده کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیشترین موقوفات مربوط به نذورات محرم و اباعبدالله الحسین(ع) است، گفت: در محرم امسال حدود یک میلیارد تومان به 600 هیئت مذهبی در استان کمک شده است.

حجت‌الاسلام صالحی تصریح کرد: همچنین در اربعین امسال اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با برپایی 10 موکب به زائران اباعبدالحسین(ع) به‌عنوان بزرگترین موکب در مرز خسروی خدمات‌رسانی کرد.

وی گفت: طی سال تحصیلی جدید در طرح مهر تحصیلی سه هزار بسته کمک آموزشی به ارزش بیش از چهار میلیارد تومان بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.

حجت‌الاسلام صالحی به خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده توسط اداره اوقاف اشاره کرد و افزود: با استقرار 30 نفر پزشک متخصص و دندان‌پزشک به زنان و کودکان محله ملاحسینی و محلات اطراف خدمات لازم ارائه شد.

وی در ادامه به طرح قرار دوازدهم اشاره کرد و گفت: طرح قرار دوازدهم زمینه مشارکت همگانی را برای ترویج فرهنگ انفاق، نوع‌دوستی و مواسات به‌منظور کمک به نیازمندان به نیابت از امام عصر(عج) فراهم کرده که در این طرح دوازدهم هر ماه به نیازمندان کمک می‌شود.

حجت‌الاسلام صالحی با بیان اینکه در شش ماهه اول 18 مورد وقف جدید ثبت شده است، گفت: باید نگاه سنتی به وقف با کمک رسانه‌ها تغییر کند زیرا آنها قادر هستند تغییر و تحولات چشمگیری در جامعه به وجود آورند.

وی تاکید کرد: باید واقفین جدید را به سمت وقف کردن در راستای نیازهای روز جامعه مثل ازدواج، اشتغال و... سوق دهیم که در این راستا در تمامی ادارات اوقاف و دفاتر وقف از راهنمایی روحانیون استفاده می‌شود.

حجت‌الاسلام صالحی در ادامه به روز شمار وقف اشاره کرد و افزود: دهم مهرماه برابر با شانزدهم ربیع‌الاول، روز وقف به‌عنوان وقف، رسانه، ترویج فرهنگ وقف و یازدهم مهرماه میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) به‌عنوان روز وقف، قرآن، سنت نبوی و سیره معصومین نام‌گذاری شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: چهارشنبه دوازدهم مهرماه به‌عنوان وقف، اقتصاد پایدار، رشد تولید و پنج‌شنبه سیزدهم مهرماه به‌عنوان روز وقف، امامزادگان و ترویج فرهنگ زیارت نام‌گذاری شده است.

وی گفت: جمعه چهاردهم مهرماه و بیست ربیع‌الاول به‌عنوان روز وقف، حمایت از خانواده، ترویج سبک زندگی اسلامی، شنبه پانزدهم مهرماه در قالب روز وقف، حمایت از نخبگان علمی و مراکز دانش بنیان‌ و روز یکشنبه شانزدهم مهرماه مصادف با بیست و دوم ربیع‌الاول به‌عنوان روز وقف، سلامت جامعه، تکریم واقفین و خیرین نام‌گذاری شده است./1400/

ارسال نظرات