۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۷۴۲۹۰۹
مدیر کل اوقاف مازندران خبر داد؛

اجرای ۱۲۷پروژه با اعتباری بیش از ۵۳ میلیارد تومان در نیمه نخست امسال

اجرای ۱۲۷پروژه با اعتباری بیش از ۵۳ میلیارد تومان در نیمه نخست امسال
مازندران - حجت الاسلام حیدری از اجرای ۱۲۷ پروژه در بخش‌های ساخت، تکمیل و بازسازی به مساحت ۷۸ هزار ۵۰۰ با اعتباری بیش از ۵۳ میلیارد تومان در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود یک هزار و ۳۶۱ بقعه متبرکه در استان، گفت: بزرگترین سرمایه مجموعه بزرگ اوقاف و امور خیریه کارکنان آن هستند که در اجرای امینانه نیات واقفان دقت عمل دارند.

وی با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی صلوات الله و سلام الله علیه، با اشاره به ویژگی‌های آن رسول مهربانی‌ها اظهار داشت: خداوند بر اهل عالم منت گذاشت و پیامبر خاتم را مبعوث کرد، ایشان «رحمة للعالمین»، اسوه حسنه، ناظر بر اعمال، شاهد و ناظر بر افعال، «خُلق العظیم» و کسی است که خدا و تمام فرشتگان بر او درود می‌فرستند.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که سنت وقف از جایگاه رفیعی برخوردار است و ماندگارترین معامله انسان با خدا نیز وقف است، بر اجرای امینانه نیات واقفین تأکید کرد و گفت: در نیمه نخست امسال حدود سی میلیارد تومان از نیات واقفان استان محقق شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود، حدود سه میلیارد تومان کمک به مدارس دینی، اعزام ۵۸۰ مبلغ بومی و غیربومی به مناطق مختلف، اجرای طرح شمیم خدمت در ۷۰ امامزاده شاخص و توانمندسازی ۵۵۰ نفر در حوزه اشتغال، اجرای طرح «قرار دوازدهم» به تعداد ۴ هزار و ۷۲۰ بسته با هزینه بیش از ۵ میلیارد تومان، کمک به دانش‌آموزان نیازمند در قالب هزار و ۵۵۰ بسته تحصیلی در مهر تحصیلی به مبلغ حدود دو میلیارد تومان را از دیگر عملکرد‌های حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف عنوان کرد.

وی با بیان این که در حوزه معاونت حقوقی، ثبتی و اوقافی در نیمه نخست امسال شش هزار و ۳۶ سند اجاره شامل چهار هزار و ۷۹۷ سند تجدید شده و یک هزار و ۲۳۹ سند اولیه صادر شده است، افزود: در بخش ثبتی دریافت ۵۵۱ طغری سند مالکیت مجموعاً به مساحت ۲۹ هزار و ۳۷۷ هکتار - که سهم وقف آن ۱۴ هزارو ۲۶۱ هکتار بوده است، صورت گرفته است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که ۱۲۷ پروژه در بخش‌های ساخت، تکمیل و بازسازی به مساحت ۷۸ هزار ۵۰۰ با اعتباری بیش از ۵۳ میلیارد تومان در نیمه نخست امسال به ثمر نشست ادامه داد: ۱۷۵ طرح جامع با اعتبار بیش از دو میلیارد تومان برای بقاع متبرکه سطح استان اجرا شده است.

وی همچنین ادامه داد: اطلاعات مکانی برای ۱ هزار و ۳۶۱ بقعه متبرکه و ۴۳ هزار و ۵۰۰ رقبه از موقوفات با اعتبار بیش از ۸.۵ میلیارد تومان تهیه شده است.

حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به مشارکت اداره‌کل اوقاف در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: ۴۸ هکتار زمین به ارزش بیش از ۱۲۵ میلیارد تومان در شهرستان‌های آمل، گلوگاه و میاندورود در قالب مشارکت در ساخت مسکن برای افراد کم‌درآمد و کم‌برخوردار و فاقد مسکن، به اداره‌کل راه و شهرسازی استان مازندران ارائه شده ‌است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اظهار کرد: در حوزه معاونت مدیریت منابع و پشتیبانی نیز صدور حکم انتصاب ۱۲۰ نفر امین برای مدیریت، رصد، پالایش پرونده‌ها و به‌روزرسانی اسناد اجاره، و همچنین تأمین هشت میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز مساجد و امامزادگان از محل اعتبارات دولتی و اختصاصی انجام شده است.

وی در ادامه سخنان خود به عملکرد اوقاف مازندران در حوزه سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: اجرای ۲۷ پروژه به مساحت ۲۵ هزار و ۷۰۰ مترمربع با اعتباری بیش از ۲۵۷ میلیارد تومان، اجرای ۵۳ پروژه با مساحت ۲۶۵ هزار و ۷۰۰ مترمربع با پیش‌بینی درآمد حدود ۱۵ میلیارد تومان، کاشت، برنج، گندم، سویا و کلزا در سطح ۲۵۰ هکتار و زراعت چوب در سطح ۳۸ هکتار از اراضی مستقلات بقاع متبرکه و موقوفات از عملکرد‌های نیمه نخست سالجاری در این بخش است.

حجت الاسلام حیدری درباره عملکرد اوقاف مازندران در امور قرآنی نیز گفت: ۱۵۷ محفل انس با قرآن کریم و ۳۰۰ جلسه تفسیر قرآن در سطح امامزادگان مازندران، و مسابقات قرآنی با شرکت ۳ هزار نفر، در نیمه نخست امسال انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان این که پاسخگویی به ارباب رجوع رسالت اولیه این مجموعه است، اعلام کرد: در راستای پاسخگویی به مطالبات مردمی و انجام کار‌های اداری، ۱۱ هزار و ۵۰۰ مورد دریافت و ارسال مکاتبات در ۶ ماهه نخست سالجاری داشتیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات