۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۷۴۱۲۶۷
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت معرفی ابعاد مختلف شخصیت علامه حسن زاده آملی

ضرورت معرفی ابعاد مختلف شخصیت علامه حسن زاده آملی
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت معرفی ابعاد مختلف شخصیت علامه حسن زاده آملی به‌خصوص بُعد انقلابی، تفسیر، فلسفه، کلام، تربیت شاگرد و اساتید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در جلسه اعضای ستاد برگزاری همایش ملی بزرگداشت علامه حسن زاده آملی، ضمن عرض تسلیت و گرامیداشت ایام اربعین، اظهار داشت: امیدواریم همایشی که در شأن و تراز شخصیت ملی، امت اسلامی حضرت علامه باشد برگزار شود.

وی با بیان این که همایش به نام علامه حسن زاده آملی باید سنگین و متین و در یک سطح مطلوب برگزار شود، ادامه داد: متاسفانه برخی ها در تلاش هستند برگزاری این گونه همایش ها برای چنین شخصیت هایی را نفی می کنند و تا موجب جلب توجه جامعه نشود.

امام جمعه ساری با تاکید بر این که کاری که می‌خواهیم برای افتخار ملی و استانی خودمان انجام بدهیم باید بسیار سنگین و باارزش باشد، عنوان کرد: به‌نظر می‌رسد که تاکنون آنچه که انجام گرفته باکیفیت و سنگین بوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت برگزاری این گونه همایش ها در مراکز دانشگاهی تأکید کرد و گفت: دانشگاه ها در کنار آموزش و پرورش باید این چنین همایش های علمی نیز توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه ساری ادامه داد: داشگاه ها علاوه بر وظیفه تربیت نیرو باید به مسائل کلان اجتماعی، فرهنگی، علمی، برگزاری کنگره‌ها و همایش ها بپردازد چرا که اینها مایه افتخار و امتیاز آن دانشگاه است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به ساخت نخستین ماهواره از سوی ایران و پرتاب آن به فضا که در دهه ۸۰ صورت گرفت، خاطرنشان کرد: بعد از آن ماجرا تا مدت ها دنیا درباره آن حرف می‌زد اما گلایه این است که دانشگاه باید بابت چنین حرکت بزرگ علمی همایشی بزرگ علمی و بین المللی با حضور متخصصین برگزار می کرد.

وی ادامه داد: از این نمونه افتخارات که کشورمان در حوزه‌های مختلف برداشته زیاد بود و هر کدام نیاز به فرهنگ‌سازی از سوی دانشگاه برای اطلاع دانشجویان داشت، اما متأسفانه چنین کارهایی صورت نگرفت و یا کم انجام شد.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با بیان این که بیش از اینکه علامه به برگزاری این همایش نیاز داشته باشد ما به آن نیاز داریم، افزود: نگاه به این گونه همایش ها نباید تنها برای امتیاز گرفتن باشد بلکه باید با همه توان به میدان آمد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود خواستار اختصاص سهمیه‌ای برای حضور دانشجویان در این همایش شد و گفت: برای هر دانشکده سهم قائل شوید تا دانشجویان در جریان عظمت شخصیت علامه حسن زاده آملی قرار بگیرند.

وی در ادامه سخنان خود خواستار معرفی ابعاد مختلف شخصیت ذوالفنون و ذوابعاد علامه حسن زاده آملی به‌خصوص بُعد انقلابی، تفسیر، فلسفه، کلام، تربیت شاگرد و اساتید شد، عنوان کرد: بخشی از دشمنی‌ها به‌خاطر دلدادگی ایشان به ولایت بود.

امام جمعه ساری در پایان گفت: همه ما نهادهای مختلف باید سنگ تمام بگذاریم و همت کرده تا یک همایش سنگین و پرمحتوا با مدعوین شاخص ملی برگزار کنیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات