۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۷۴۲۵۰۹
نماینده ولی فقیه در مازندران:

علامه حسن زاده آملی مصداق بارز علم، دین و ایمان بود

علامه حسن زاده آملی مصداق بارز علم، دین و ایمان بود
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر لزوم بزرگداشت علمای دین، علامه حسن زاده آملی را مصداق بارز علم، دین و ایمان معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در همایش ملی علامه ذوالفنون حسن زاده آملی که در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) علوم پزشکی ساری برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، هفته وحدت و سالروز میلاد پیغمبر اکرم و امام صادق (ص)، با نظر به آیه شریفه ۳ سوره جمعه، افزود: شش آیه در قرآن داریم که در آن خداوند از آمدن قوم دیگر سخن گفته است، آیه ۱۳۳ سوره نسا، آیه ۵۴ سوره مائده، آیه ۸۹ سوره انعام، آیه ۳۹ سوره توبه، آیه ۳۸ سوره محمد و آیه ۳ سوره جمعه، که در ذیل تفسیر این آیات روایت شده که این قوم شیعه و سنی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی ادامه داد: اگر بخواهیم فردی را که می‌تواند مصداق بارز علم، دین و ایمان باشد را نشان بدهیم، علامه ذوالفنون حسن زاده آملی مصداق بارز هر سه ویژگی است.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: علامه بزرگوار حسن زاده آملی تجسم علم، تقوا و تواضع بودند، از نظر خداوند آموزه‌ای از عبد و عبودیت، رحمت و علم از ویژگی‌های یک معلم واقعی همچون حضرت خضر است که علامه اینگونه بودند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که ایران اسلامی بعد از انقلاب خودش را در دین، اعتقاد و علم نشان داد، تصریح کرد: این انقلاب عظیم و بیرون آمدن جامعه از ذلت و خفقان به پشتوانه امام راحل شکل گرفت که ملت را با یک کلمه کلیدی "ما می‌توانیم" به حرکت در آورد.

وی یادآور شد: هفته دفاع مقدس فرصتی برای این است که ما با گوشه‌ای از نمونه‌ها و مظاهر دین، اعتقاد و بصیرت و فداکاری آشنا شویم، اما در بعد علم اینکه ایران اسلامی کجا بود و به کجا رسید مهم است.

امام جمعه ساری با اشاره به نمونه‌های علمی از رشد علمی ایران اسلامی که دشمنان پنهانش می‌کنند، اعلام کرد: ایران اسلامی در بسیاری از حوزه های علمی، فناوری، پزشکی و نظامی دارای رتبه های برتر جهان است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان با بیان این که ایران باوجود همه تحریم‌ها، فشارها و جنگ‌ها به چنین موفقیت‌هایی دست یافت، ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی در بسیاری حوزه ها یا صفر بودیم یا در رتبه‌های بالای صد قرار داشتیم، اما امروز در هر سه زمینه پیشرفت داشتیم، پس پیش‌بینی پیامبر اکرم (ص) پیش‌بینی بشری نیست./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات