۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۷۴۲۹۴۰
دبیر ستاد امر به معروف کرمانشاه تأکید کرد؛

لزوم تقویت مؤلفه های همگرایی و وحدت در جامعه

لزوم تقویت مؤلفه های همگرایی و وحدت در جامعه
کرمانشاه ـ حجت الاسلام احمدی گفت: پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) تاثیرات مخرب تفرقه را می‌دانستند و همیشه بر وحدت امت اسلامی تاکید داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام مسعود احمدی امروز در مراسم جشن میلاد رسول خدا (ص) و امام جعفرصادق علیه السلام در سخنانی عنوان داشت: هفته وحدت میراث گرانبهای امام(ره) است که با تدبیری حکیمانه، روزهای واقع بین دو تاریخ دوازدهم و هفدهم ولادت پیامبر(ص) به روایت اهل سنت و شیعه را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کردند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) تاثیرات مخرب تفرقه را می‌دانستند و همیشه بر وحدت امت اسلامی تاکید داشتند، افزود: ما در عصر فعلی نيز برای رهايی از تاريكی‌ها همچنان به وجود پيامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و آموزه‌های وی نياز داريم و اين نياز هيچ وقت كهنه نمی‌شود.

وی گفت: مولفه‌های همگرایی بین شیعه و اهل سنت زیاد است که از جمله آنها می‌توان به قبله مشترک، قرآن کریم و پیامبر(ص)، اشاره کرد و هفته وحدت فرصتی است که باید مولفه‌های همگرایی تقویت و بیش از پیش به آنها توجه شود.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: مهم‌ترین عنصر در ایجاد عنصر وحدت در جوامع اسلامی، اخلاق و منش اسلامی و عدم توهین به مقدسات سایر مذاهب است و این امر بارها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است./1400/

ارسال نظرات