۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۷۴۲۹۴۶
حجت الاسلام کهوند:

اساتید و صاحب نظران برنامه هفتم توسعه را به صورت جدی مورد نقد قرار دهند

اساتید و صاحب نظران برنامه هفتم توسعه را به صورت جدی مورد نقد قرار دهند
پژوهشگر عرصه رسانه و فضای مجازی خواستار نقد جدی برنامه هفتم توسعه از سوی اساتید و صاحب نظران شد و از نماینده نداشتن حوزه های علمیه در فضای مجازی و سایبری گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد کهوند پژوهشگر عرصه رسانه و فضای مجازی در نشست نقد و بررسی دینی برنامه هفتم توسعه حوزه فرهنگ رسانه و فضای سایبر که به همت خبرگزاری رسا و همکاری مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه بین لایحه ارائه شده از سوی دولت و خروجی کمیسیون تلفیق تفاوت وجود دارد، خواستار نقد جدی این برنامه از سوی اساتید و صاحب نظران شد.

وی افزود: در این لایحه به وجه مردمی سازی فضای مجازی و نقش آفرینی مراکزی همچون سازمان تبلیغات اسلامی توجه نشده و نقش آفرینی آنان در این عرصه نادیده گرفته شده است؛ علاوه بر این که حوزه های علمیه نیز هیچ نماینده ای در فضای مجازی و سایبری ندارد.

پژوهشگر عرصه رسانه و فضای مجازی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه مشخص شد که میان این دولت و دولت‌های گذشته تفاوتی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در کمیسیون تلفیق اما به اسناد بالادستی توجه بیش‌تری شد.

حجت الاسلام کهوند با بیان اینکه ۶۸ درصد طلاق در دنیا مربوط به فضای مجازی است، خاطرنشان کرد: وقتی ابزار اشتباه باشد، هرگز با آموزش و فرهنگ‌سازی نمی‌توانیم مشکلات را رفع کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید ابزار متناسب با فرهنگ آحاد مردم باشد، افزود: متاسفانه سیاست‌گذاری در این مسیر وجود ندارد و تنها توقع داریم تا با فرهنگ‌سازی از ابزار اشتباه استفاده کنیم.

پژوهشگر عرصه رسانه و فضای مجازی با بیان اینکه دشمن برای تمام جزئیات ابزار متناسب خود را طراحی و برنامه‌ریزی کرده است ابراز کرد: ما تنها برای جبران آفت‌ها، ابزارهای خارجی را عینا کپی می‌کنیم و با این رویکرد هیچ زمانی اصل مسئله حل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه توسعه زیر ساخت باید متناسب با محتوا باشد، اظهار داشت: ما در حوزه کمیت و کیفیت محتوا دچار مشکل هستیم و در نتیجه در مصرف نیز سهم زیادی نداریم.

پژوهشگر عرصه رسانه با بیان اینکه باید متولی مرزبانی دیجیتال در کشور مشخص شود، بیان داشت: عدم توجه به الزامات در مباحث مختلف موجب ضربه زدن به فرهنگ شده است.

تعداد بازدید : 2

 

ارسال نظرات