۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۷۴۲۹۷۶
نماینده ولی فقیه در مازندران:

آیت الله کوهستانی آداب بندگی را شیوه زندگی خود قرار داده بود

آیت الله کوهستانی آداب بندگی را شیوه زندگی خود قرار داده بود
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: آیت الله کوهستانی(ره) به راستی بنده خدا بود و آداب بندگی را شیوه زندگی خود قرار داده بود،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در همایش ملی آیت الله شیخ محمد کوهستانی که در دانشگاه علم و فناوری مازندران - بهشهر درحال برگزاری است، ضمن گرامیداشت هفته وحدت با بیان این که این عالم وارسته مصداق بارز مؤمن صادق بوده‌اند، گفت: آثار مکتوبی از این عالم زاهد موجود نیست و جمع آوری مجموعه مقالات با محوریت سیره علمی و عملی ایشان کار بسیار سخت و ارزشمندی بوده است.

وی با بیان این که ترویج سیره علمی و علمی این عالم متقی در جامعه امروزی ضروری است، افزود: نوجوانان و جوانان باید از این عالم دینی با تقوا درس درست زیستن را بیاموزند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی به پیش همایش آیت الله کوهستانی (ره) که در مشهد مقدس برگزار شد، اشاره کرد و گفت: معرفی این شخصیت‌ها نباید در سطح همایش‌ها محدود شود، بلکه باید بتوان این افراد را در میان جامعه معرفی کرد.

وی با بیان این که مجموعه مقالات این همایش کتاب شده و استادان دانشگاهی و حوزی و شاگردان آیت‌الله کوهستانی برای دریافت این مقالات تلاش‌های وافری داشتند که شایسته تحسین است، افزود: آیت الله کوهستانی به راستی بنده خدا بود و آداب بندگی را شیوه زندگی خود قرار داده بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که آیت الله کوهستانی در سراسر زندگی و فرصت های عمرش همچون نماز حضور قلب داشت و خود را در محضر مولا نگه می‌داشت، خاطرنشان کرد: این عالم وارسته عبد صالح حاضر بود نه عبد آبق و غافل. نگاهش به خلق از دریچه خدا بود و به عشق خدا با خلق خدا مهربان و همدل و هم کلام بود.

وی با بیان این که این عالم زاهد و متقی همه چیزش را در خدمت خدا قرار داد، افزود: آیت الله کوهستانی(ره) ذکرش، فکرش، سخنش، درس و بحثش، نشست و برخاستش را در مسیر خدا قرار داده بود به گونه ای که سیره و سلوک ایشان حاضران و شاهدان را به یاد خدا می انداخت./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات