۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۷۴۳۰۴۱
حجت الاسلام قهرمانی:

نسبت عرصه های مختلف کشور با رسانه در برنامه هفتم توسعه دیده نشده است + فیلم

نسبت عرصه های مختلف کشور با رسانه در برنامه هفتم توسعه دیده نشده است + فیلم
مدرس سواد رسانه ای با بیان اینکه رسانه بستر تحقق بسیار از اهداف برنامه هفتم توسعه است، از بی توجهی این برنامه به نسبت بندهای اجرایی با رسانه سخن گفت.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی قهرمانی عضو هیأت مدیره انجمن سواد رسانه طلاب در نشست علمی نقد دینی برنامه هفتم توسعه در حوزه فرهنگ عمومی و رسانه که عصر امروز در خبرگزاری رسا برگزار شد، اظهار داشت: واژه توسعه و نگاه توسعه طلبانه توسط رهبر انقلاب نقد شده است اما همچنان یکی از اسناد مهم کشور با نگاه توسعه گرایانه نوشته می شود و لازم است به عنوان برنامه پیشرفت نوشته شود.

وی در ادامه در خصوص شبکه ملی اطلاعات تصریح کرد: برنامه هفتم توسعه در مرحله ای قبل از دفاع و با نگاه منفعلانه به رسانه نوشته شده است و در آن رسانه ای ارتباطی و پویا با ویژگی های هوش مصنوعی در نظر گرفته نشده است.

حجت الاسلام قهرمانی با اشاره به مقالات خود در خصوص شبکه ملی اطلاعات تصریح کرد: باید بدانیم نگاه رهبری به شبکه ملی اطلاعات چیست و اساسا شبکه ملی اطلاعات چیزی است که رسانه ملی باید در آن ادغام شود و یک جریان بزرگ رسانه ای شکل گیرد و ارتباط خوبی انجام گیرد؛ شبکه ملی اطلاعات صرفا برای انتقال دیده شده است.

وی با بیان اینکه زیست بوم مجازی جامعه، فرهنگ ساز است، افزود: اگر می خواهیم به سمت تمدن سازی برویم باید فضای مجازی و زیست آن را جدی بگیریم؛ فضای مجازی از دنیای واقعی، واقعی تر شده و ما به آن اینگونه نگاه نمی کنیم؛ زیست مجازی، زیست اول بسیاری از افراد جامعه شده است از این رو می طلبد که نگاهی جدی به آن داشته باشیم زیرا یک بستر ارتباطی صرغ نیست.

این مدرس سواد رسانه‌ای ادامه داد: رسانه بستر اتفاق بسیاری از مسائل مطرح شده در برنامه هفتم است اما نسبت آن ها با رسانه دیده نشده است زیرا به نظر می رسد هر عرصه را جزیره جداگانه در نظر گرفته اند و همه این ها با هم به صورت یکجا دیده نشده است. یک خودرو با اتصال همه اجزا و نگاه واحد به آن تبدیل به خودرو می شود اما به همه اجزاء مدیریت کشور به طور جداگانه توجه شده است.

تعداد بازدید : 1

 

ارسال نظرات