۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۷۴۳۱۳۳

آئین سنتی مذهبی قالیشویان در مشهد اردهال کاشان برگزارشد

آئین سنتی مذهبی قالیشویان در مشهد اردهال کاشان برگزارشد
اصفهان- مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فریاد لبیک یا حسین مردم عزادار فین کاشان صبح امروز در آستان مقدس امامزاده سلطان علی‌ابن امام محمد باقردر مشهد اردهال کاشان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، صبح امروز عاشقان و دلباختگان خاندان عصمت و طهارت (ع) امروز در دومین هفته از مهرماه بر اساس یک سنت دیرینه با عزاداری برای این امامزاده واجب التعظیم عزاداری و اشک ماتم ریختند.

آیین سنتی مذهبی قالیشویان ت‍ن‍‍ه‍‍ا م‍ر‌اس‍م س‍ن‍ت‍‍ی م‍ذ‌ه‍ب‍‍ی ای‍ر‌ان است که به س‍‍ال ش‍م‍س‍‍ی محاسبه و ه‍ر س‍‍ال در دوم‍ی‍ن ج‍م‍‍ع‍ه م‍‍ه‍ر م‍‍اه در آستان مقدس ام‍‍ام‍ز‌اده س‍ل‍ط‍ان‍‍ع‍ل‍‍ی ف‍رزن‍د ام‍‍ام م‍ح‍م‍د ب‍‍اق‍ر (ع) واقع در م‍ش‍‍ه‍د ارد‌ه‍‍ال از ت‍و‌اب‍‍ع ک‍‍اش‍ان برگ‍ز‌ار م‍‍ی ش‍ود.

شهادت حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) ۲۷ جمادی الثانی در سال ۱۱۶ هجری قمری یعنی ۵۵ سال بعد از واقعه عاشورا در کربلا و شبیه حضرت سیدالشهدا با بریدن سر از بدن اتفاق افتاده است.

این مراسم حماسی که در فهرست آثار ناملموس و میراث معنوی یونسکو نیز به ثبت رسیده است هر سال با حال و هوای باشکوه و معنوی خاصی در بازسازی ملموس و محسوس تاریخ حماسی اردهال به‌صورت نمادین برگزارمی‌شود.

مشهد اردهال در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی کاشان قرار دارد. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات