وی نعمت ارتباط و اتحاد دو ملت ایران و عراق را برای دشمنان تلخ و سخت توصیف کرد و گفت: یکی از وظایف و مأموریت‌های دو کشور ایران و عراق چه در سطح حاکمان و چه در سطح مردم مراقبت از این ارتباط و اتحاد است.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت اصرار بر حفظ ارتباط ایران و عراق و رفع موانع آن را دارای خیرات و برکات فراوان مادی و معنوی دانست و افزود: ما اتحاد دو ملت ایران و عراق را در مراسم عظیم اربعین حسینی مشاهده کردیم و دیدیم که مردم چگونه در یک مسیر واحد گام برداشتند و مسئولان کشور عراق از جمله شخص خود شما سنگ تمام گذاشتید.

 وی با تشکر از تسهیلات خوبی که از طرف دولت عراق در زیارت اربعین انجام گرفت، خاطرنشان کرد: تشرف بیش از ۲۰ میلیون زائر اباعبدالله بدون هیچ‌گونه تعرضی از جانب دشمن به‌خاطر این بود که خداوند صداقت، صفا و پای‌کار بودن شما و دیگر مسئولان کشور عراق را دید و خیر خود را بر شما نازل کرد.

 آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه خداوند وعده داده است که هر کسی در راه خدا جهاد کند خداوند او را هدایت می‌کند، افزود: باید این روش ادامه داشته باشد و ارتقا پیدا کند تا موجب عزت اسلام، اعتلای کلمه‌الله و خشم دشمنان شود.

 وی با بیان اینکه این اتحاد و انسجام به برکت محبت اهل‌بیت (ع) در ایران و عراق به‌دست‌آمده است گفت: به امید خدا که این ارتباط مستمر باشد و از تجربیات دو طرف برای گام‌های بعدی استفاده شود.