۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۷۴۳۳۸۸
مدیر حوزه علمیه فارس مطرح کرد؛

نقش هویت دینی و ملی جامعه در تمدن سازی

نقش هویت دینی و ملی جامعه در تمدن سازی
حجت الاسلام و المسلمین محمودی گفت: جامعه ای که دارای هویت دینی و ملی باشد،به سمت تمدن سازی حرکت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی مدیر حوزه علمیه فارس در نشست حوزه علمیه فارس و شورای اسلامی و شهرداری شیراز گفت: جامعه ای که دارای هویت دینی و ملی باشد، به سمت تمدن سازی حرکت می کند و جامعه ما از نظر هویت دینی و ملی بسیار غنی است.

وی افزود: سیاست گذاران باید به هویت دینی و ملی به عنوان شناسنامه و بزرگترین سرمایه جامعه توجه ویژه داشته باشند چرا که تا ملتی هویت خود را نشناسد به سمت تمدن سازی نخواهد رفت.

مدیر حوزه علمیه فارس بر توجه مدیران و مسئولین بر علما و فرهیختگان جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: پیشینه طولانی حوزه علمیه و دانشمندان بزرگ فارس در علوم عقلی و نقلی ثابت میکنند که ما دارای یک مکتب علمی هستیم و این باید یک دستمایه برای مسئولین و مدیران باشد و نگاهی کلان به مراکز علمی و آموزش داشته باشند.

وی بیان نمود: وقتی دو تن از مراجع عظام تقلید اهل فارس هستند ، گواه بر جایگاه علمی این استان است و ما با داشتن بیش از 7 هزار طلبه در فارس سرمایه بسیار ارزشمندی در اختیار داریم و باید از ظرفیت های علمای حوزه در فرهنگ سازی جامعه به نحو شایسته استفاده برد.

ارسال نظرات