۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۷۴۳۴۶۳
عملیات شکارِ شکارچی شنبه؛

تحلیلی بر عملیات طوفان الأقصی؛ آیا فروپاشی رژیم صهیونیستی محقق می‌شود؟

تحلیلی بر عملیات طوفان الأقصی؛ آیا فروپاشی رژیم صهیونیستی محقق می‌شود؟
عملیات طوفان الأقصی توسط گروه‌های مقاومت فلسطین از روز شنبه آغاز شده و صهیونیست‌ها به دنبال این عملیات، درمانده شده‌اند. قطعاً این عملیات به فروپاشی سریع‌تر رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، از صبح روز شنبه، حمله غافلگیرانه، گسترده و همه جانبه تمام گروه‌های مقاومت فلسطینی بر علیه نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی آغاز شد. عملیاتی که تحت عنوان طوفان الاقصی به ظاهر برای گروگان گیری و تبادل با اسرای فلسطینی که در بند رژیم صهیونیستی هستند شروع شد؛ اما با توجه به آمادگی بیش از حد نیروهای مقاومت و از طرفی ضعف نیروهای اشغالگر صهیونیستی، منجر به پیشروی سریع و قوی نیروهای مقاومت در سرزمین‌های اشغالی شد.

یکی از نگرانی‌ها درباره نیروهای مقاومت فلسطینی این بود که چرا با وجود اقدام عملیاتی آن‌ها، هنوز جمهوری اسلامی ایران و نیز حزب الله لبنان وارد صحنه نشده‌اند. شاید یکی از مهم‌ترین دلایل این عدم ورود، ایجاد توجیه و بهانه‌ای در دست صهیونیست‌ها برای کشاندن پای کشورهای غربی به این جنگ باشد. البته تمام گروه‌های مقاومت منطقه برای کمک به فلسطینی‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

از این رو اخباری مبنی بر حمله حزب الله لبنان صرفاً با شلیک خمپاره و بمباران سه ایستگاه جاسوسی صهیونیست‌ها منتشر شد. البته در مقابل رژیم صهیونیستی نیز اهدافی از حزب الله را مورد هدف قرار داد که حزب الله نشان داد که این حملات رژیم صهیونیستی بی اثر و از سر استیصال و درماندگی است. از سوی دیگر رژیم صهیونیستی همزمان با حمله به نیروهای مقاومت و مردم غزه، از ترس هجوم نیروهای زمینی حزب الله، اقدام به استحکام بخشی نوار مرزی خود با حزب الله لبنان کرد.

هیچ کس فکرش را نمی‌کرد که رژیم صهیونیستی که از روز اول در جنگ‌های پیاپی و متمادی خود، طرح نیل تا فرات را اجرایی شده می‌دید و رفته بود که صحرای سینا را تصرف کند، امروز برای حفظ مرزهای خودش، از شمال تا جنوب با مشکل روبرو شود.

یکی از جالب‌ترین واکنش‌ها نسبت به حملات فلسطینی‌ها به اشغالگران صهیونیست، از یکی از مقامات آمریکایی بود که به صراحت تأسیسات نفتی ایران در خلیج فارس را مورد تهدید قرار داد. البته این تهدید پوچ و توخالی مورد تمسخر فعالان فضای مجازی قرار گرفت. البته سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این تهدید آمریکایی‌‌ها گفت: هر اقدام احمقانه‌ای نسبت به ایران با پاسخ ویرانگری مواجه خواهد شد و آنها  اگر می‌توانند در صحنه فلسطین از خودشان دفاع کنند.

صبح دیروز نیز رهبر معظم انقلاب در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح موضع‌گیری مسئولان کشور در قبال این قضیه مهم سیاسی-نظامی را درست و خوب خواندند و با اشاره به اذعان همه جهان به شکست رژیم صهیونیستی در این قضیه،‌ تأکید کردند: این شکست از ابعاد نظامی و اطلاعاتی یک شکست غیرقابل ترمیم و یک زلزله ویرانگر است که بعید است رژیم غاصب با همه کمک‌های غربی‌ها بتواند ضربات عمیق این حادثه به سازه‌های حاکمیتی خود را ترمیم کند.

البته در این نبرد از سوی فلسطینی‌ها بایستی چند اصل و نکته را مورد توجه قرار داد. اولاً این حمله غافلگیرانه و با استفاده از تجهیزات و ابزارهای ساده‌ای استفاده شد که هیچ موقع به فکر نیروهای صهیونیستی نمی‌رسید که فلسطینی‌ها از آن استفاده کنند. از سوی دیگر نیروهای فلسطینی با استفاده از اصل غافلگیری، صبح روز شنبه که روز تعطیل صهیونیست‌ها به شمار می‌رود را زمان حمله قرار دادند، به نحوی که وقتی آن‌ها یکی از ژنرال‌های ارشد صهیونیست را در منزل خود اسیر کردند، او حتی وقت نکرده بود شلوار بپوشد و به همان صورت توسط نیروهای مقاومت به اسارت درآمده بود. از طرفی بسیاری از نیروهای ارتش اسرائیل در هنگام خواب توسط تکاوران اسیر شده‌اند. نکته دیگر این است که تکاوران فلسطینی مانند نیروهای خط شکن، وارد سرزمین‌های اشغالی شده‌اند تا تمرکز نیروهای صهیونیست را از سمت مرزها از بین ببرند.

از آن جایی که نیروهای فلسطینی امکان ایجاد خطوط پدافندی را ندارند، با استفاده از شیوه نفوذ تکاوران و نیز از سوی دیگر با استفاده از موشک باران‌های پیاپی شهرهای اسرائیل، باعث شده‌اند که ارتش صهیونیستی نتواند قدرت آن چنانی را علیه نیروهای فلسطینی اعمال کند. نکته دیگر این است که مردم غزه نیز در این هجوم سراسری در کنار نیروهای گروه‌های مقاومت حضور داشتند که به آن‌ها در بسیاری از موارد کمک و امداد رسانی کرده‌اند. وحشت صهیونیست‌ها از حمله و تدارکات حزب الله لبنان نیز باعث شده است تا صهیونیست‌ها نتوانند تصمیم درستی در تعیین جبهه بگیرند؛ چرا که مجبورند در دو جبهه به سازماندهی نیرو و تجهیزات بپردازند.

البته این حمله فلسطینی‌ها یک مزیت راهبردی در شکست طرح مجدد آشوب با اسم رمز آرمیتا گراوند را داشت. دختری که چند هفته پیش در متروی تهران بیهوش شد و اکنون در بیمارستان بستری است. دختری که ضد انقلاب می‌خواست از وی و خانواده‌اش همان بهره برداری را بکند که یک سال پیش از خانواده مهسا امینی کرده بود. عملیات طوفان الأقصی توانست نقشه آشوب 1402 را کاملاً خنثی کند. همین موضوع نشان داد که اغتشاشات پارسال نیز از سمت کدام کشور راهبری و هدایت می‌شد!

رهبر انقلاب تأکید کردند که فلسطینی‌ها در این جنگ مستقل از ایران اقدام کرده‌اند. از سوی دیگر نیز مراجع تقلید به حمایت از فلسطین پرداخته و خواستار مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی شدند. این نکته اساسی و راهبردی را بایستی در دستور کار قرار داد که درصورتی که کوچکترین شکستی به این حرکت آزادی‌خواهانه و استقلال طلبانه فلسطینی‌ها وارد شود، می‌تواند در آینده سیاسی فلسطینی‌ها نتیجه معکوس داشته باشد. از این رو لازم است تمام گروه‌های مقاومت منطقه با رصد 24 ساعته تحولات فلسطین، در صورت لزوم به کمک نیروهای مقاومت فلسطینی بشتابند و از هرگونه شکست نیروهای فلسطینی جلوگیری به عمل آورند. شاید این طوفان آغازی بر پایان تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی باشد.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات