۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹
کد خبر: ۷۴۳۴۶۹
با حضور تولیت محترم آستان قدس رضوی؛

آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد

آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد
مراسم آئین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشگاه علوم اسلامی رضوی با حضور و سخنرانی تولیت محترم آستان قدس رضوی در جمع اعضای هیئت علمی، استادان و طلاب و دانشجویان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، مراسم آئین آغاز سال تحصیلی 1403-1402 دانشگاه علوم اسلامی رضوی با حضور تولیت محترم آستان قدس رضوی، رئیس سازمان علمی فرهنگی، رئیس محترم دانشگاه، معاونین و اعضای هیئت علمی، استادان و طلاب و دانشجویان در سالن اجتماعات ساختمان شماره ۲ دانشگاه رضوی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محسن جهانگیری، رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از حضور حجت الاسلام والمسلمین مروی، تولیت محترم آستان قدس رضوی در دانشگاه به مناسبت آغاز سال تحصیلی، و خوش آمد به اعضای هیئت علمی،استادان و طلاب و دانشجویان با قرائت «يَرْفَعِ اللهُ الَّذينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ الَّذينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ وَ اللهُ بِما تَعْمَلُونَ خَبيرٌ» بیان داشت: در باب علم آموزی و اهمیت این مقوله و نیز کسب فضائل و دوری از رذائل آیات و روایاتی بسیاری وجود دارد که امیدوارم همگی عامل به آن باشیم.

رئیس دانشگاه رضوی بیان داشت: در این مرکز علمی که منتسب به امام رضا علیه السلام است در طول هفته ۴۰۰ حلقه درس حوزوی برگزار می شود که از این تعداد ۵۵ کرسی درس اختصاص به خارج فقه و اصول دارد.

وی افزود: 504 ساعت دروس تخصصی در هفته از سوی بیش از ۴۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه و ۱۱۳ نفر از اساتید خارج از دانشگاه اعم از حوزه علمیه و دیگردانشگاه ها در این برنامه آموزشی تدریس می شود که در مجموع بیش از ۱۰۰۰ ساعت درس در هفته می‌شود. امیدواریم سبب جلب رضایت امام رضا علیه السلام واقع شود.

رئیس دانشگاه رضوی ادامه داد: بیش از ۲۶۰۰ نفر برای ورود به دانشگاه ثبت نام کردند که از طریق آزمون ورودی، مصاحبه و تحقیق جمع قلیلی از آنها در حدود ۸ درصد پذیرش شدند به این تعداد، پذیرفته شدگان مقطع دکتری بعد از برگزاری آزمون تشریحی آنها و گذران مصاحبه و تحقیق اضافه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری بیان داشت: تعداد کل دانشجویان مشغول به تحصیل ۱۲۷۸ نفر است که حدود ۷۴۰ نفر یعنی ۵۸ درصد در مقطع کارشناسی و ۴۲ درصد در مقطع تکمیلی ارشد و دکتری در حال تحصیل هستند.

وی افزود: ممتازین دانشگاه در سال گذشته با احتساب معدل بالای ۱۹ تعداد ۲۳ نفر بودند که از این تعداد دو نفر خواهر در مقطع دکتری و باقی برادران در مقاطع مختلف بودند اگر ممتازین به لحاظ مرسوم با احتساب معدل بالای 17 را در نظر بگیریم تعداد بیشتری در این حلقه حضور دارند.

رئیس دانشگاه رضوی در پایان ضمن تقدیر از کادر علمی و مدیریت علمی، پژوهشی و فرهنگی، استادان و اعضای هیئت علمی و دست اندرکاران مجموعه گفت: امیدواریم عزیزان در کنار ممتازی علمی، ممتازی در راه کسب فضائل و دوری از رذائل را به دست آورند.

شایان ذکر است، در پایان مراسم از حجت الاسلام جواد ایروانی، استاد تمام و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی و تنی چند از طلاب دانشجو، تقدیر شد و در ضمن آن هدیه ای از دست تولیت محترم آستان قدس رضوی دریافت کردند./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات