۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۷۴۳۵۷۹
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

تقویت دولت دینی و حکمرانی از وظایف حوزه های علمیه است

تقویت دولت دینی و حکمرانی از وظایف حوزه های علمیه است
مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت تقویت حکمرانی و دولت دینی را از وظایف حوزه های علمیه دانست و گفت: وظیفه روحانیت است تا سازوکار اسلامی شدن دولت را برنامه ریزی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت که همراه رئیس جمهور به استان فارس سفر کرده در جمع نهادهای حوزوی فارس، گفت: در نهاد ریاست جمهوری مرکز ارتباطات دولت و روحانیت تشکیل شده است که دارای 3 وظیفه عمده می باشد.

وی افزود: وظیفه اول این نهاد ارتقای ادراک متقابل دولت و روحانیت می باشد تا روحانیت از اقدامات دولت اطلاع یابند و 23 آبان از خدمات دولت نمایشگاهی با عنوان روایت پیشرفت در قم برای برپا می شود.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: وظیفه دوم این مرکز تقویت حکمرانی و تقویت دولت دینی می باشد که وظیفه روحانیت است تا سازوکار اسلامی شدن دولت را برنامه ریزی کند و در این زمینه فراخوان ایده های حوزوی که به صورت جشنواره و تقدیر از منتخبین و اعلام طرح های برتر به مسئولین خواهد بود، داده شده است.

وی افزود: وظیفه سوم این مرکز تسهیل حمایت دولت از حوزه های علمیه و نهادهای حوزوی خواهد بود و در این سفر نیز برنامه هایی برای حوزه های استان فارس مصوب خواهد شد.

ارسال نظرات