۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۷۴۳۶۷۳
آیت الله اعرافی:

هدفمندی، به عنوان یک قاعده دنبال می‌شود/بدون حرکت جهادی به نقاط مطلوب نمی رسیم

هدفمندی، به عنوان یک قاعده دنبال می‌شود/بدون حرکت جهادی به نقاط مطلوب نمی رسیم
مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه بدون حرکت جهادی نمی‌توانیم به نقاط مطلوب برسیم، گفت: طرح هدفمندی به عنوان یک اصل و قاعده دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی در اختتامیه اجلاسیه دو روزه مدیران حوزه‌های علمیه استان‌ها، معاونان و مدیران ستادی، اظهار کرد: امروز در شرایط ویژه‌ای به علت دوران پسا کرونا و حوادث اجتماعی متعدد قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه برای ترمیم نقص‌ها و حرکت به سمت قله‌ها نیازمند روحیه جهادی و مجاهدت مضاعف نسبت به دوره‌های قبل هستیم، مطرح کرد: با اخلاص، ایثار، فداکاری و سرازپا نشناختن برای خدمت به حوزه‌ها باید برای شکوفا کردن حوزه‌ها تلاش کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه اگرچه حوزه دستاوردهای بسیاری داشته است ولی باید بدانیم که آینده سختی درپیش داریم، عنوان کرد: نباید گمان کنیم با گره‌گشایی‌های انقلاب اسلامی و زمینه‌هایی که برای حوزه باز شده است، آینده آسانی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در این آینده حساس باید نقش آفرینی کنیم، خاطرنشان کرد: در این مسیر کار سختی درپیش داریم چراکه باید صدای خود را به دنیا برسانیم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه افق پیش‌روی ما باید هدایت جامعه به سمت جامعه مهدوی باشد، تصریح کرد: این افق باید محور و رویکرد ما در تمام امور قرار بگیرد.

وی مباحث مرتبط با تبلیغ را مدنظر قرارداد و افزود: در این اجلاسیه گفت‌وگوهایی درخصوص تبلیغ داشتیم که نکاتی از جمله شبکه‌سازی تبلیغ، استفاده از نیروهای جهادی، اتکا به مردم، کانون‌های عظیم تبلیغی و ... مطرح شد.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: با استفاده از این نکات طرحی را تدوین خواهیم کرد که پیش از اجرا برای مقام معظم رهبری ارسال خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه کیفیت نیرو و محتوا باید اولویت نخست ما باشد، یادآور شد: نگرانی‌های بسیاری دراین خصوص وجود دارد که نیازمند توجه ویژه مدیران مدارس است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه اولویت اصلی ما در حرکت‌های تبلیغی نسل نو و جوان و دانش آموزان دختر و پسر است، ابراز کرد: امروز حوزه محور حرکت فرهنگ، معرفتی و بصیرتی در آموزش و پرورش شده است و این رسالت سنگینی است.

وی با اشاره به اینکه بدون حرکت جهادی نمی‌توانیم به نقاط مطلوب برسیم، بیان کرد: در این زمینه تعامل با آموزش و پرورش و شکل‌گیری گروه منسجم در مدارس بسیار اهمیت دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه تبلیغ پنهان و غیررسمی جزء اصولی است که باید مدنظر قرار بگیرد، اظهار کرد: هماهنگی تمام معاونت‌ها در انجام رسالت‌های تبلیغی بسیار اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: پذیرش و تقویت کمی و کیفی آینده حوزه را تضمین می‌کند و ما باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه گرامیداشت یکصدمین سالگشت باز تاسیس حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد، اظهار داشت: مدیران مدارس باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه پایه ریزی پژوهش در سطح یک است، مطرح کرد: باید اخلاق را در صدر اولویت‌ها قرار دهیم؛ یک روحانی و طلبه با اخلاق می‌تواند در محیطی که قرار دارد نور افشانی کند و این کار از پیشبرد اهداف علمی سخت‌تر است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه تعامل با نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه مورد تأکید است، عنوان کرد: تمام اموال و ساختمان‌های حوزه باید به نام حوزه و شورای عالی ثبت شده باشد.

وی با بیان اینکه فعال‌سازی شوراها متناسب با آیین نامه‌های موجود مورد تأکید است، خاطرنشان کرد: دایره تعامل با این شوراها برای اخذ طرح‌های جدید باید گسترش پیدا کند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه خروجی هدفمند و ماندگاری هدفمند به ویژه برای نخبگان و سرمایه‌های حوزه باید به عنوان یک راهبرد کلان مدنظر قرار بگیرد، تصریح کرد: آسیب‌دیدگان حوادث یکی دو سال اخیر باید مورد توجه قرار بگیرند و پیگیری حقوقی و مالی برای ترمیم خسارت‌ها و کاهش آلام این افراد باید مدنظر باشد.

وی با بیان اینکه طرح هدفمندی به عنوان یک اصل و قاعده دنبال می‌شود، یادآور شد: اطلاع‌رسانی مسائل مرتبط با این هدفمندی به سطح مدارس و طلاب بسیار ضرورت دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه فضای آزاد انتخاب استاد اصلی است که در قم برای آن تأکید داریم، بیان کرد: تقاضا داریم در شهرها و حوزه‌های بزرگ که می‌توانید فضای آزادی برای انتخاب استاد ایجاد کنید، این موضوع را در دستورکار قرار دهید.

ارسال نظرات