۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۷۴۳۸۲۸

دیدار رئیس نمایندگی وزارت خارجه در شرق کشور با رئیس دانشگاه رضوی

دیدار رئیس نمایندگی وزارت خارجه در شرق کشور با رئیس دانشگاه رضوی
دکتر معصومی فر ضمن حضور در دانشگاه رضوی و بازدید از بخش های مختلف آن با رئیس دانشگاه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان، دکتر معصومی فر، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شرق کشور ضمن حضور در دانشگاه رضوی با حجت الاسلام والمسلمین جهانگیری، رئیس دانشگاه دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از سوی مسؤلان دانشگاه نسبت به سابقه و فعالیت های بین الملل دانشگاه و پذیرش دانشجوی خارجی از کشورهای چین، اوگاندا، افغانستان و پاکستان، سوریه و دیگر کشورها بر حضور در عرصه بین الملل و تبلیغ در این زمینه و نیز ظرفیت و شرایط پذیرش دانشجوی خارجی تاکید شد.

دکتر معصومی‌فر نیز در این جلسه با تحسین نسبت به ظرفیت دانشگاه، ثمرات و فعالیت‌های دانشگاه علوم اسلامی رضوی در عرصه بین الملل بر لزوم وجود دیپلماسی عالی و فرهنگی به عنوان یکی از اولویت‌های وزارت امور خارجه تاکید کرد.

در ادامه نیز به مباحثی همچون نقاط ضعف و قوت در عرصه فعالیت بین الملل و نبود اندیشه و تمهیدی راهگشا برای کیفیت مراکز علمی و آموزشی و نیز فعال سازی آنها در کشورهای هدف در کنار نیاز جدی به مبلغین زباندان اشاره شد.

در این جلسه با اشاره به افزایش تعداد شیعیان پس از انقلاب اسلامی در اندونزی و مالزی، پیشنهاد برگزاری سمینارهای خارجی در مشهد، تبدیل دیپلماسی زیارت به عنوان یکی از ماموریت‌های وزارت خارجه، تصویرسازی مناسب از مشهد و ایران و نیز فراهم شدن امکان بورسیه افراد مستعد و توانمند در کنار مطالعات پشتیبان دیپلماسی زیارت، مطالعات میان فرهنگی و بین دینی زیارت مطرح شد./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات