۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۷۴۳۹۷۵
یادداشت؛

تربیت بدنی کارگاه عملی تعلیم و تربیت است

تربیت بدنی کارگاه عملی تعلیم و تربیت است
نگاه افراطی به بعد تربیت ذهنی درآموزش وپرورش کشور و غفلت از تربیت عاطفی و جسمانی آسیب های بزرگی به نسل کنونی ونسل های آینده خواهد زد

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، براساس نظرعلمای تعلیم وتربیت انسان زمانی به تکامل می رسد که بطورهماهنگ وهمزمان در تمام ابعاد وجودی خود به رشد وشکوفایی برسد ابعاد وجودی انسان در سه حیطه اصلی تقسیم بندی شده است. این سه حیطه عبارتند ازحیطه عاطفی ،ادارکی یا ذهنی وحیطه جسمانی اگرچه در دوران مختلف رشد انسان ممکن است بعضی از این حیطه ها درکانون توجه بیشتری قراربگیرند اما این بدان معنی نیست که سایر حوزه های تربیت نیاز به توجه و اموزش ندارد .

نگاه افراطی به بعد تربیت ذهنی درآموزش وپرورش کشور و غفلت از تربیت عاطفی و جسمانی آسیب های بزرگی به نسل کنونی ونسل های آینده خواهد زد . وظیفه متولیان تعلیم وتربیت ، اولیا ومربیان مدارس دراین موضوع بسیار مهم وحساس است که باید با تشویق بچه ها به حرکت وفعالیت وبازی های کنترل شده زیرنظر مربیان ورزشی و پرورشی نسبت به تربیت همه جانبه نسل آینده برنامه ریزی نمایند؛ چرا به غلط بازی ، خنده ،شادی کردن ، تحرک وفعالیت که از شاخص های سلامت محیط های تربیتی مدارس در دوران ابتدایی می باشد امروز مورد غفلت وبعضا سرکوب می شود .

تربیت بدنی کارگاه عملی تعلیم و تربیت است

مگر می شود برخلاف طبیعت کودکان که جنب و جوش وبازی و تحرک است تربیت رامحقق کرد آنانی که تصور می کنند با ممانعت از بازی واجبارکردن کودکان به درس خواندن دنبال جوانان موفق در آینده هستند سخت در اشتباه هستند چراکه بی توجهی به نیاز های عاطفی وورزشی بچه ها خلاء های را در شخصیت جوانان آینده رقم می زند که غیر قابل جبران است اگر به نتایج پژوهش های که در حوزه آمادگی جسمانی وروانی دانش آموزان ودانشجویان است نگاهی بیندازیم بسیارنگران کننده است که بالغ بر90درصد دانش آموزان مدارس ابتدایی فادربه کسب حد اقل نمرات لازم در انجام تست های استاندارد آمادگی جسمانی نیستند که این هشداری است به خانواده ها که گسترش چاغی ، انحرافات ستون فقرات وبی حوصلگی و پرخاشگری بخشی از اینعارضه ها می باشد.

هفته تربیت بدنی و ورزش فرصت خوبی است که متخصصین علوم ورزشی با کمک رسانه ها فرهنگ تحرک وفعالیت های سالم ورزشی در قالب ورزش همگانی را گسترش دهند بسیار به جا خواهد بود اگر مسوولین آموزش وپرورش در این هفته برنامه های مختلفی را با کمک معلمین ورزش مدارس و خانواده ها برای آگاهی بخشی درخصوص ضرورت تربیت بدنی وورزش در جامعه داشته باشند. باید کارشنا سان ورزشی به جامعه وجوانان بگویند که فوتبال تماشا کردن وروزنامه خواندن ودر حاشیه ورزش بودن کافی نیست باید خود به ورزش بپردازند تا از مزایای فراوان آن برای موفقیت استفاده ببرند.

تربیت بدنی کارگاه عملی تعلیم و تربیت است

این رسالت بزرگ برعهده مسوولین ورزش ، مسوولین آموزش وپرورش ورسانه ها می باشد که هفته تربیت بدنی وورزش فرصت مغتنمی برای انجام این مهم می باشد. امید است باگسترش فعالیت های ورزش همگانی خصوصا در مدارس شاهد جامعه ای سالم وبانشاط درتمام سنین مختلف باشیم و مسوولین بدانند که هزینه کردن در برنامه های ورزشی سلامت فردی و گروهی جامعه را رقم می زند در پایان هفته تربیت بدنی و ورزش را به جامعه بزرگ ورزش تبریک گفته وبرای این عزیزان زحمت کش آرزوی توفیق وسلامتی مسئلت دارم.

دکتر علی محمدی

ارسال نظرات