۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۷۴۴۱۶۳
امام جمعه اسبق علی آباد کتول:

تکریم معمرین حوزه بر طلاب و فضلا لازم است

تکریم معمرین حوزه بر طلاب و فضلا لازم است
حجت الاسلام باقری گفت: بر طلاب جوان لازم است تا اگر در شهری عالم فاضلی و متقی پیش‌نمازی می‌کند، به او مراجعه و احوال جویی کنند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام باقری در جلسه طلاب و فضلای استان گلستان که در مسجد قبا پردیسان برگزار شد، با اشاره به روایتی از پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) و با تأکید بر اینکه برکت علم در گرو تعظیم استاد است، اظهار داشت: صیانت از جایگاه و احترام به استاد و توجه به تداوم احوال‌جویی از اساتید، قطعا اثرات بسیاری بر اثربخشی علم اکتسابی انسان دارد.

وی در تبیین برکت علم در وادی طلبگی، تجلی فرهنگ دینی از بسترهای تبلیغی طلاب را از مهمترین سنجه های برکت علم توصیف نمود و اذعان داشت: برای بقای ایمان باید تعظیم الله را سرلوحه تمام فعالیت های خود قرار داده و همواره به عظمت ذات اقدس الهی توجه داشته باشیم.

امام جمعه اسبق علی آباد کتول با اشاره به خدامحوری شهدا و ارتباط عاشقانه ایشان با خداوند متعال، نماز شب را یکی از مهمترین بسترهای راز و نیاز شهدا دانست و اذعان داشت: اگر خداباوری و خدامحوی در جای جای زندگی انسان جریان داشته باشد، انسان محبوب نفس‌های پاک خواهد شد.

سخنران این جلسه درک لذت های دنیا و رسیدن به خوشی ها زندگی را در گرو عشق ورزی نسبت به پدر و مادر دانست و اظهار داشت: خداوند متعال در دست‌بوسی پدر و مادر اثرات بیشماری را قرار داده است؛ درک لذایذ زندگی و حل مشکلات تنها بخشی از آثار احترام به پدر و مادر و عشق ورزی به والدین است.

حجت الاسلام والمسلمین باقری نمایندگی طلاب را موهبت و امانتی الهی و وادی خدمت به طلاب عزیز به عنوان ایتام آل محمد دانست و ضمن تبیین فراز پایانی حدیث نبوی، پرهیز از مردم آزاری را از عوامل مهم رهایی انسان از آتش دوزخ توصیف نمود.

وی ضمن تشریح جایگاه احترام و تکریم معمرین حوزه، تصریح کرد: بر طلاب جوان لازم است تا اگر در شهری عالم فاضلی و متقی پیش‌نمازی می‌کند، به او مراجعه و احوال جویی نموده، ایشان را تکریم و احترام نمایند؛ احترام علما برکات فراوانی را در طی سیر و سلوک الی الله دارد.

امام جمعه اسبق علی آباد کتول، طلاب معمر و علمای بلاد را گنجینه های ارزشمند حوزه دانست و خاطرنشان ساخت: بر ما طلاب لازم است تا ضمن تکریم و احترام علما، اخلاق بزرگان را در یابیم و الگوی سیره رفتاری این عزیزان را در زندگی ساری و جاری سازیم.

حجت الاسلام مصطفی میردار، رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان گلستان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از آخرین فعالیت ها و خدمات این مجموعه، بر اهمیت برپایی مداوم جلسات طلاب در تقویت همگرایی ها برای تجلی فرهنگ دینی جامعه تأکید کرد.

نماینده طلاب آزادشهر و رامیان گفت: برآنیم تا در نخستین سه شنبه ماه های قمری، جلسه طلاب و فضلای استان را به صورت منظم و منجسم برگزار نماییم.

حجت الاسلام محمدتقی سمیعی، از طلاب استان گلستان و راویان دفاع مقدس نیز در این جلسه ضمن تبیین سیره شهدا به بیان خاطراتی از شهدای دفاع مقدس پرداخت.

ارسال نظرات