۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۷۴۴۲۱۲
آیت الله صدیقی:

وتوی قطعنامه های حمایت از مردم غزه، قانون جنگل است

وتوی قطعنامه های حمایت از مردم غزه، قانون جنگل است
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مردم ایران اسلامی در حمایت و همدردی با مردم غزه کوتاهی نکردند، وتوی قطعنامه های حمایتی از فلسطین را توسط آمریکا قانون جنگل دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی برگزرا شد، اظهار کرد: دست‌پرورده‌های حاج قاسم سلیمانی و پیروان مکتب این ابرمرد خط شکن مقاومت، علیه صهیونیست‌های غاصب، قاتل و جانی دست به عملیاتی پیروزمندانه زدند اما عده ای که از قرآن بی خبر هستند سؤال می کنند چرا حماس به صهیونیست‌ها حمله کرده است.

وی در سخنان خود به مشروعیت حمله حماس به صهیونیست های غاصب پرداخت و با اشاره به آیات قرآن ادامه داد: هر جنگی در اسلام باید به اذن خدا باشد؛ بنده خدا در هر حرکت و سکونی خود را مأمور خدا می‌داند و تا فرمان خدا را دریافت نکند، اقدام خودسرانه نمی کند؛ این نکته تربیتی برای همه مهم است اما در خصوص مسأله فلسطین و غزه باید گفت چون به آن‌ها حمله شده است، خداوند متعال اذن داده است که این‌ها هم به پا خیزند و جنگ را با جنگ پاسخ دهند؛ جنگ و جهاد در اسلام برای خاموش کردن آتش فتنه است؛ تا ملتی جنگنده نباشد و روحیه رزمندگی نداشته باشد، دشمنان با آن ها جنگ می‌کنند و باج می‌گیرند. حالا که صهیونیست ها آتش را روشن کرده‌اند، آنها را رها نکنید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دستور الهی است که مظلوم، ظالم را تعقیب کند زیرا سکوت مظلوم باعث جرأت ظالم می‌شود، تصریح کرد: مردمی که ۷۰ سال خانه‌هایشان در غزه ویران شده است و خودشان کشته و آواره شده‌اند، مظلوم هستند؛ در شرایطی که چنین دشمن سنگدلی علیه منطقه ای محصور و محدود از هیچ کاری دست نمی کشد، دفاع یک امر فطری است.

وی دفاع از مساجد را یکی از مجوزهای جنگ در اسلام دانست و از مسجدالاقصی به عنوان یکی از مقدس‌ترین بناء موحدان یاد و تصریح کرد: اگر مدافعین از حریم حرم خدا دفاع نکنند، مسجد را صهیونیست‌ها اشغال و آن را تخریب می‌کنند؛ در این حادثه و واقعه به طور متعدد صهیونیست‌ها وارد مسجد شده و از ورود نمازگزاران جلوگیری کردند.

آیت الله صدیقی دفاع فلسطینیان در قالب عملیات طوفان الاقصی را از همه نظر مشروع دانست و در خصوص شهرک نشینان مناطق اشغالی اظهار داشت: به دختران و پسران شهرک نشین آموزش نظامی می‌دهند و همه آن‌ها مسلح بوده و این شهرک‌ها همه مانند پادگان است و مطلقا در آنجا مردم عادی زندگی نمی‌کنند؛ صهیونیست‌ها گرگ‌های دندان تیزی هستند که پنجه‌هایشان آماده و دندان‌هایشان تیز است بنابراین اگر مهلت بدهیم، حمله می‌کنند.

وی اهمیت عملیات جانانه و زندگی‌ساز جبهه مقاومت را تلاش مجاهدانه به همراه نصرت الهی دانست و تصریح کرد: اگر ما واقعیت آنجا را درست تصور بکنیم، آن وقت معلوم می‌شود ایثار و نصرت الهی چگونه با مددهای غیبی انسان را از موانعی که به طور عادی نمی‌توان از این موانع عبور کرد، با یاری خدا می‌شود هر مانع فولادین را آب و از آن عبور کرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران، با شمارش موفقیت های عملیات طوفان الاقصی آن را نصرت الهی دانست که هزینه های هنگفت رژیم صهیونیستی را برای تأمین نقاط قوت هدر داد و در ابعاد مختلف مایه تحقیر و ذلت، آمریکا و کشورهای غربی که محکم پشت رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند، شد.

آیت الله صدیقی واکنش صهیونیست ها به عملیات طوفان الاقصی را سبب رعب و وحشت در دل جانیان دانست و ادامه داد: شکست رژیم صهیونیستی هرگز قابل جبران نیست؛ فاجعه ای که رژیم منحوس رقم می زند بر خلاف همه اصول انسانی و ادیان الهی است که سرشار از قصاوت و ددمنشی است؛ موشک زدن به بیمارستان و مدرسه ای که امان مردم بی دفاع بود، جز قساوت نیست اما مردم سراسر دنیا همدلی بالایی با قربانیان این نسل کشی داشتند که در حال حاضر منفورترین دولت های دنیا آمریکا و اسرائیل وحشی هستند.

وی در ادامه با اشاره موج جهانی در حمایت از مردم مظلوم غزه، مواضع ایران اسلامی را به تبعیت از امام خمینی و امام خامنه ای، همراه با مردم فلسطین دانست و افزود: مردم ما در چند روز اخیر آرامش نداشتند و با تجمعاتی انزجار و همدردی خود را ابراز داشتند و مردم در اینجا کوتاهی نکردند؛ امشب 50 تن مواد دارویی به مصر ارسال خواهد شد. باید برای این مردم به درگاه الهی تضرع کرد.

امام جمعه موقت تهران حق وتو را قانون جنگل دانست و افزود: حق آب دادن و برق رساندن به مجروحین هم با وتوی آمریکا گرفته شد و 4 قطعنامه حمایتی تصویب نشد؛ آمریکا در این نسل کشی با رژیم صهیونیستی همدست است و از جنایات او حمایت می کند.

ارسال نظرات