۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۷۴۲۶۵۹
آیت الله صدیقی:

آمریکا شیطان بزرگ و انگلستان منشأ تفرقه در اسلام است

آمریکا شیطان بزرگ و انگلستان منشأ تفرقه در اسلام است
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهمیت وحدت در جامعه اسلامی گفت: قرآن کریم شیطان را مبدا اختلافات و تفرقه معرفی می‌کند، در دنیای امروز شیطان بزرگ آمریکا و منشأ تفرقه انگلیس خبیث است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به رعایت تقوای الهی گفت: در آن عالم تقواست که توشه آخرت ما خواهد بود از این رو خدا ترسی، خدا دوستی، خدا محوری و از یاد نبردن خداوند در زندگی دنیای ما بسیار مهم است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه صراط مستقیم یعنی سرافرازی و استقامت در مسیر و جاده بهشت، ابراز داشت: در قرآن کریم می خوانیم که خدایا ما را به صراط مستقیم رهنمون باش و ما را در صراط مستقیم نگهدار و از لغزش‌ها حفظ کن، صراط مستقیم یعنی شاهراه و آن جاده وحدتی است که انسان را به مقصد می‌رساند.

آیت الله صدیقی ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر عظیم الشأن اسلام خاطرنشان کرد: بدون وحدت نمی‌توان زنده بود، اگر انسان یک مغز، دل و جان دارد به دلیل آن است که در واقع این جان منشأ وحدت همه سلول‌ها و اعضای بدن است و منشأ سازمان یافتگی است و اگر نباشد بدن متلاشی می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه همه امت اسلامی با داشتن فرقه‌های مختلف بر سر سفره یک قرآن می‌نشینند، اظهار داشت: وحدت همان ولایت و امامت است و رمز آن این است که انسان زیر یک پرچم باشد و پرچمدار را قبول داشته باشد و پرچم وحدت امت اسلامی امام لازم دارد، و نکته هم اینجاست که همه امت اسلامی با داشتن فرقه‌های مختلف بر سر سفره یک قرآن می‌نشینند.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر کشور آمریکا و انگلیس را شیطان بزرگ و منشاء تفرقه ها دانست و گفت: از جمله چیزهایی که وحدت را از بین می‌برد، شیطان است و قرآن کریم شیطان را مبدا اختلافات و تفرقه معرفی می‌کند در دنیای امروز شیطان بزرگ آمریکاست و منشأ تفرقه انگلیس خبیث است.

وی افزود: انگلستان و آمریکا جنگ ایجاد می‌کنند و آنها مرزها را ایجاد کردند و کشورهای کوچکی به وجود آوردند و با بعضی از مسائل و برخی بزرگنمایی‌ها این مرزها را دچار اختلاف می‌کنند.

آیت الله صدیقی اختلافات را بن مایه ناامنی جامعه برشمرد و اذعان داشت: دشمنان شایعات و بدگویی‌ها را در جامعه به وجود می‌آورند، و با ایجاد تفرقه و دودستگی ناامنی در جامعه اسلامی به وجود می‌آورند، مردم عزیز ما از این شایعه پراکنی‌ها دوری کنند و هر آنچه می‌شنوند را قبول نکرده و به دیگری منتقل نکنند و موجب بردن آبروی دیگران نشوند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به هفته دفاع مقدس، بیان کرد: دفاع مقدس ادامه عاشورای سیدالشهدا(ع) است، همانگونه که عاشورا یک روز نبود و در یک سرزمین محدود نبوده است، جبهه برای ما یک الگو و ظرفیتی بود که موجب شکوفایی استعدادها و معرفی شیران و نیز وسیله فتوحات علمی و معنوی شد.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه دفاع مقدس تفاوت ولی فقیه با سایر رهبران عالم را تبیین کرد، اظهار داشت: جبهه، عاشقان بلند پرواز را که دنیا برایشان کوچک بود، بدرقه کرد و به مقامات بزرگ رساند، جبهه و دفاع مقدس جایگاه ولی فقیه و تفاوت آن را با دیگر رهبران عالم در معرض دید جهانیان قرار داد.

وی سفر رئیس جمهور را به سازمان ملل افتخارآفرین برشمرد و گفت: آیت الله رئیسی با یک ابتکار بی‌سابقه قرآن را به عنوان پرچم عزت و وحدت به جهانیان نشان داد، قرآن کتاب تمدن ساز و انسان ساز و منشأ وحدت است و رئیس جمهور آن را در سازمان ملل به عنوان یک نور و پرچم به دست گرفت و به اهتزاز درآورد در حالی که همه گونه افراد در آنجا بودند.

رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر کشور ادامه داد: رئیس جمهور موضوع قانون آزاد همجنس‌گرایی را که در برخی کشورها وجود دارد و موضوعی که پست‌تر از حیوانات است را در آنجا مطرح کرد، مسئله‌ای که موجب اشاعه فحشاء و بی‌بند و باری و از بین رفتن کانون خانواده‌ها می‌شود و رئیس جمهور در حساس‌ترین جا این موضوع را به عنوان فریاد انقلاب و رهبر و مردم ایران به گوش جهانیان رساند.

آیت الله صدیقی با اشاره به ارسال ماهواره نور به فضا، تاکید کرد: برگ زرین جدیدی که به دست سپاهیان قهرمان و افتخارآفرین اتفاق افتاد، ارسال ماهواره نور است که در ۴۸۰ کیلومتری زمین قرار گرفت، ماهواره‌ای که به دست فرزندان ولایت مدارمان ساخته شد و آنها به شکرانه این ارسال موفق تصمیم گرفتند که به مشهد الرضا بروند و سر بر آستان مقدس آن امام بر زمین بگذارند.

وی در پایان با اشاره به خنثی سازی عملیات ترور در کشور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) خاطرنشان کرد: سربازان گمنام امام زمان در کشور موفق به خنثی سازی دهها مورد بمب و عملیات ترور در کشور و تهران شدند که قطعاً قوه قضائیه پیگیر مجرمان خواهد بود و این اقدامات سربازان گمنام و نیروهای نظامی که در نهایت از خود گذشتگی بوده است، این امنیت را برای ما به ارمغان آورده است.

حمیدرضا شاکر

ارسال نظرات