۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۷۴۲۲۰۵
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

آیت الله رئیسی صدای انقلاب اسلامی و مستضعفان عالم را در سازمان ملل طنین انداز کرد

آیت الله رئیسی صدای انقلاب اسلامی و مستضعفان عالم را در سازمان ملل طنین انداز کرد
امام جمعه موقت تهران گفت: رئیس جمهور ما در قامت نماینده ملت ایران در برابر ملت‌ها و رسانه‌های جهان قرار گرفت و صدای مستضعفان عالم در سازمان ملل شنیده شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به مسئولیت های اجتماعی گفت: مسئولیت اجتماعی یعنی مسئولیت های ناشی از زندگی در جامعه و ارتباط با سایر انسان ها که مسئله اصلی در روابط اجتماعی است.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد روابط اجتماعی ما روابط کلامی است، گفت: زبان در روابط اجتماعی تعیین کننده است و در حفظ حقوق دیگران و به سلامت برگزار کردن رابطه اجتماعی ما دارای اهمیت ممتاز است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با تبریک آغاز ماه ربیع الاول ابراز کرد: ماه ربیع الاول، ماه تأسیس نماز جمعه به امامت پیامبر اعظم (ص) در روزهای آغازین هجرت در محله قبا است امیدواریم از برکت این ماه امت اسلامی در توفیق سلوکی، معنوی و تاسی به حضرت در مهروزی و خوش اخلاقی نسبت به حقوق یکدیگر سلامت باشند و امت اسلامی در برابر دشمنان سربلند و استوار باشند.

امام جمعه موقت تهران ضمن تشکر و قدردانی از میزبانی و مهمان نوازی ملت، دولت و نیروهای حشد الشعبی عراق خاطرنشان کرد: از عظمت اربعین، این طلوع خورشید هدایت حسینی و این اعجاز بزرگ عصر متحیریم، اربعین انسان ساز، جامعه ساز و تمدن ساز است، امسال توسعه محبت‌ها و خدمات در اربعین بسیار واضح و روشن بود.

31 شهریورماه روز حساس و فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: دفاع مقدس 31شهریور ماه روز حساس و فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی است، خداوند به ملت ما  توفیق داد که توانستند با رهبری امام راحل از این جنگ تحمیلی جهانی، دفاع مقدس ۸ ساله‌ای را بسازند که نقطه عطفی برای کشور ما، منطقه و جهان تلقی می‌شود.

وی دفاع مقدس را مردمی ترین دفاع و جنگ تاریخ برشمرد و ابراز کرد: وجهه اجتماعی این دفاع فوق العاده است، ترکیب نیروها و لشکرها درسی از فضای زیست اجتماعی کاملاً مبتنی بر هویت ملت عزیز ایران و مظهر یک انسجام ملی و یک صفحه بزرگ رنگارنگ از تجلی هویت اسلامی و ایرانی ما بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ملت ما فراز و نشیب ها را طی کرده است، تصریح کرد: ملت عزیز ایران قله هایی را فتح کرده و در آستانه فتح قله های بزرگ تری هم قرار گرفته است، رفتن به این مسیر و فتح این قله ها فقط و فقط با تکیه بر این میراث بزرگ و با این نقشه راه میسر است.

همۀ بخش های کشور به پیوست دفاع مقدس نیاز دارد

وی با بیان اینکه دفاع مقدس شناسه هویتی ماست، ادامه داد: نرم افزار دستیابی به ایران قوی و فتح قله‌ها فرهنگ دفاع مقدس ماست، همه بخش‌های کشور ما از جمله اقتصاد، مدیریت، صنعت، دیپلماسی و… باید یک پیوست دفاع مقدسی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به اینکه صدای مستضعفان جهان، شهیدان و مردم ایران بود که در سازمان ملل شنیده شد، خاطرنشان کرد: آنچه که در سفر رئیس جمهور به نیویورک اتفاق افتاد یک نمونه موفق از دیپلماسی مقاومتی است، رئیس جمهور ما در قامت نماینده ملت ایران در برابر ملت‌های عالم و رسانه‌های عالم قرار گرفت و صدای مستضعفان عالم در سازمان ملل شنیده شد.

صدای انقلاب مرگ استکبار را در دل استکبار اعلام کرد

وی با بیان اینکه سازمان ملل صدای انقلاب اسلامی و مستضعفان جهان را شنید، افزود: رئیس جمهور مرگ استکبار را در قلب استکبار اعلام کرد و تحولات جهانی نظم نوینی که در حال شکل گیری است را به خوبی تحلیل کرد.

امام جمعه موقت تهران عملکرد رئیس جهور در سازمان ملل را تحسین کرد و اظهار داشت: توهین به قرآن و مقدسات مسلمانان چه بهانه خوبی شد تا رئیس جمهور در سازمان ملل با صدای رسا بیان کند که نسخه بشریت قرآن است و دیپلماسی مقاومت و مبنی بر دفاع مقدس اینگونه است.

وی ادامه داد: از مواضع ملت ایران به خوبی پرده برداری شد و همین دیپلماسی هست که آزادسازی منابع ملت را در پی داشته است نه دیپلماسی التماسی، همین دیپلماسی مقاومتی است که از دل آن آزادی زندانی هایمان و میراث فرهنگی کشور را در پی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در پایان تاکید کرد: این نسخه جواب داده و ما را به پیروزی می رساند، ما باید نسخه مقاومت، پایداری و استقاومت را در اقتصاد، فرهنگ و آموزش و پرورش هم اجرا کنیم، نسخه تربیت شایسته نسخه ای است که از دل دفاع مقدس استخراج می شود.

ارسال نظرات