۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۷۴۴۴۴۲
نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد؛

دانش آموزان در عرصه علم، تقوا و بصیرت، گام‌های استوار بردارند

دانش آموزان در عرصه علم، تقوا و بصیرت، گام‌های استوار بردارند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید بر اینکه دشمن سعادت ما را نمی‌خواهد ابراز امیداواری کرد: دانش آموزان در عرصه علم، تقوا و بصیرت، گام‌های استوار بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی ظهر در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه شهید فرجی پس از اقامه نماز ظهر و عصر گفت: دانش آموزان باید تلاش کنند تا درسه عرصه علم، تقوا و بصیرت، گام بردارند.

وی افزود: وقتی انسان هدایت الهی را قبول نکند و دستورات عقل به عنوان رسول باطنی و پیامبر، قران و ائمه را قبول نکند تابع شیطان خواهد شد و خداوند او را به حال خودش رها خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه خداوند انسان را گمراه نیافریده است و شمر و قاتل حضرت فاطمه زهرا (س) و حتی شیطان از ابتدا گمراه نبودند، اظهار داشت: اضلال و گمراهی از ابتدا نیست، حتی شیطان نیز از روز نخست خدا را عبادت می‌کرد وبه درجه‌ای رسید که جزء ملائکه شد، شمرنیز در مقطعی از عمر خود ازسربازان امیرمومنان (ع) بود و در جنگ صفین جانباز شد.

وی با اشاره به اینکه عزت و ذلت به اراده خود انسان است و کسی که به سمت گمراهی می‌رود خدا او را رها می‌کند و این رها کردن اضلال کیفری است، یادآور شد: درب یک بطری آب که محکم بسته شده باشد اگر به دریا هم انداخته شود یک قطره آب هم وارد بطری نمی‌شود، اما اگر درب آن باز باشد پر از آب می‌شود.

به گفته وی باید تلاش کنیم هم از هدایت باطنی و هم از هدایت ظاهری خداوند بهره‌مند شویم و مانند کسی نباشیم که هنگام نزول رحمت الهی باران به سقف پناه ببریم و خود را از رحمت الهی محروم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه فرعون بیست هزار کودک را قتل عام کرد تا حضرت موسی متولد نشود، گفت: امروز نیز اسرائیل طی مدت مدت ۷۵ سال گذشته سی و سه هزار کودک فلسطینی را به شهادت رسانیده است.

وی در ادامه به وظایف امروز ما در عصر غیبت اشاره کرد و افزود: یکی از وظایف ما در عصرغیبت داشتن تقوا، انجام واجبات و ترک محرمات است و باید مراقب باشیم چشم، گوش و زبان ما آلوده به حرام نشود.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین از دانش آموزان خواست تا ضمن داشتن نقوا و دشمن شناسی، خوب درس بخوانند تا به درجات عالی علمی برسند چرا که نظام اسلامی سبب شده تا زنان ایرانی باسوادترین زنان دنیا باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید بر اینکه دشمن سعادت ما را نمی‌خواهد، ابراز امیداواری کرد که دانش آموزان در سه عرصه علم، تقوا و بصیرت، گام‌های استوار بردارند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات