۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۷۴۴۷۴۴

گزارشی از دیدار مدیرعامل و مسؤولان خبرگزاری رسا با مدیرمسؤول کیهان

گزارشی از دیدار مدیرعامل و مسؤولان خبرگزاری رسا با مدیرمسؤول کیهان
حجت‌الاسلام محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا و جمعی از مسئولان این خبرگزاری حوزوی با مدیر مؤسسه کیهان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا و جمعی از مسئولان این رسانه حوزوی با حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار مدیرعامل خبرگزاری رسا با مدیر مؤسسه کیهان

در این دیدار که در ساختمان مؤسسه کیهان در تهران برگزار شد، مدیرمسئول روزنامه کیهان با تمجید از خبرگزاری رسا برای تلاش در عرصه جهاد تبیین، این خبرگزاری حوزوی را به‌روز و کارآمد دانست و اظهار داشت: وجود خبرگزاری رسا با این ویژگی‌های برجسته که دارد در حوزه علمیه ضرورت داشت و بحمدلله رسا در این عرصه عملکرد خوبی داشته است.

شریعتمداری با تأکید بر اینکه مقابله نظام اسلامی با نظام سلطه مقابله «ماهوی» است، ابراز داشت: این درگیری پایان نمی‌پذیرد مگر زمانی که یکی از این دو نظام از ماهیت خود دست بکشد و دشمنان اسلام به دنبال جدایی دین از سیاست هستند، آنها می‌خواهند که جمهوری اسلامی مانند سایر کشورهای اسلامی دین را در سیاست دخالت ندهد تا آنها به استعمار خود ادامه دهند.

دیدار مدیرعامل خبرگزاری رسا با مدیر مؤسسه کیهان

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا با بیان اینکه آقای شریعتمداری یکی از سرداران عرصه رسانه‌ای و فرهنگی انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: مؤسسه کیهان با فعالیت‌های انقلابی و نشاطی که دارد مرجع و منبع جریان انقلابی در سراسر کشور است و خیلی از جوانان برای تحلیل مسائل روز به این روزنامه مراجعه می‌کنند و می‌دانیم که در این مسیر فشارهای زیادی را تحمل می‌کند.

مدیرعامل خبرگزاری رسا عملکرد خبری صداوسیما در پوشش اخبار و تحولات غزه در این ایام را ضعیف ارزیابی و ابراز کرد: با وجود خبرنگاران خوبی که در صداوسیما و سایر نهادها داریم، شایسته نیست که شبکه‌های کشور دیگر در زمینه خبری و بیان روایت اول جلوتر باشند و اکنون نیز فرصت باقی است و باید همراه کمک‌های مردمی که از طریق هلال‌احمر به غزه فرستاده می‌شود خبرنگارانی را برای پوشش خبری اتفاقات مهم فلسطین اعزام کنیم.

دیدار مدیرعامل خبرگزاری رسا با مدیر مؤسسه کیهان

همچنین حسین عجمی سردبیر خبرگزاری رسا در این دیدار با اشاره به اینکه خبرگزاری رسا ماموریت اصلی خود راپیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب، همگرایی حوزه با حاکمیت، انعکاس دستاوردهای حوزه و روحانیت و نیز تربیت طلاب رسانه ای تعریف کرده و دراین زمینه فعالیت های مؤثری را داشته است، افزود: این خبرگزاری حوزوی در راستای تبیین اهداف انقلاب اسلامی و دفاع از نهاد حوزه و مراجع بزرگوار تلاش فراوانی داشته است و در زمینه تربیت طلاب رسانه ای نیز کارنامه درخشانی داشته است.

عجمی با تأکید بر اینکه خبرگزاری رسا در حوادث سال گذشته به‌عنوان یک رسانه انقلابی خوش درخشید و فعالیت های گسترده‌ای داشت، خاطرنشان کرد: در آن ایام پرونده ویژه‌ای با نام "نظریه‌پردازان آشوب" برای آگاه‌سازی افکار عمومی در رسا راه اندازی شد؛ در این پرونده جریان ساز خبری که تحسین بزرگان حوزه را نیز به همراه داشت، ضمن روشنگری نسبت به پشت پرده برخی تحرکات درون حوزوی و نیز افشای ماهیت تئوری پردازان اغتشاش، از احکام قضایی صادره دفاع و پاسخ های متقن علمی، فقهی و حقوقی به شبهات مدعیان روشنفکری داده شد.

دیدار مدیرعامل خبرگزاری رسا با مدیر مؤسسه کیهان

همچنین در این دیدار حجت‌الاسلام سید قوام صفوی مسئول چندرسانه‌ای و فضای مجازی خبرگزاری رسا گزارشی از فعالیت های مربوطه ارائه و ابراز کرد: این خبرگزاری خود را از حامیان و پشتیبانان دفاع از مراجع تقلید و مسئولین خدوم حوزه‌های علمیه می‌داند و همیشه در دفاع از علمای انقلابی پیش‌قدم بوده است.

حجت‌الاسلام صفوی با تأکید بر اینکه خبرگزاری رسا دوره‌های تربیت طلاب کنشگر فضای مجازی را به‌صورت دوره‌ای برگزار می‌کند، یادآور شد: خبرگزاری رسا تلاش می‌کند که هر مبلغی که برای تبلیغ به روستا یا شهر می‌رود علاوه بر انجام تبلیغ سنتی به‌عنوان یک خبرنگار دینی در عرصه فضای مجاز کنشگری و تبلیغ داشته باشد و به مخاطبین فضای مجازی توجه داشته باشد.

دیدار مدیرعامل خبرگزاری رسا با مدیر مؤسسه کیهان

حجت‌الاسلام محمدحسین پیشاهنگ مسؤول راهبری گروه‌های محتوایی خبرگزاری رسا در ادامه این نشست یکی از کارهای که در خبرگزاری رسا به آن توجه ویژه می‌شود را تولید محتوای غنی برای حوزه علمیه دانست و ابراز کرد: پرداختن به موضوعاتی مانند گفتمان انقلاب اسلامی، تاریخ معاصر و جریان‌های انحرافی در فرق و ادیان که جامعه به آن مبتلا است، در دستور کار این رسانه حوزوی قرار دارد.

وی از برگزاری دوره‌های خبرنگاری جنگ و بحران طی هفته های آینده به همت خبرگزاری رسا خبر داد و اظهار داشت: با وجود اشتیاق جامعه خبری برای فراگیری خبرنگاری جنگ، متأسفانه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره‌های آموزش خبرنگاری جنگ و بحران موردتوجه قرار نمی‌گیرد؛ خبرگزاری رسا به دنبال فراهم کردن مقدمات لازم جهت آشنایی بیش از پیش خبرنگاران با الزامات فعالیت رسانه ای در شرایط بحرانی و جنگ است.

دیدار مدیرعامل خبرگزاری رسا با مدیر مؤسسه کیهان

همچنین حجت‌الاسلام علی حاج آخوند دبیر سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا در این دیدار با تأکید بر اینکه تبیین حوزه انقلابی از اولویت‌های اصلی سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا است، اظهار داشت: این خبرگزاری در موضوعات فرهنگی مهمی مانند حجاب، جوانی جمعیت، خانواده و ابعاد دین‌داری پرونده‌های ویژه‌ای را در قالب یادداشت، مصاحبه و نشست های علمی و خبری کارکرده است که الحمدلله موردتوجه مسؤولان فرهنگی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نقد و بررسی فیلم‌های دینی سینما و تلویزیون یکی دیگر از فعالیت‌های مهم خبرگزاری رسا است، گفت: استفاده از نظرات کارشناسان دینی رسانه گامی مهم برای رشد فرهنگ دینی سینما و تلویزیون است که ما به سهم خود با برگزاری نشست‌های متعدد و نقد و بررسی فیلم‌های روز سینمای کشور و برنامه‌های مناسبتی برای تعالی فرهنگی کشور تلاش کرده‌ایم.

گفتنی است، در این دیدار زمینه های تعامل و همکاری بیش از پیش تحریریه خبرگزاری رسا با بخش های مختلف مؤسسه کیهان بررسی شد.

ارسال نظرات