۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۷۴۴۷۸۵

عصبانیت افسران صهیونیست از ضعف تانک‌های مرکاوا در غزه

عصبانیت افسران صهیونیست از ضعف تانک‌های مرکاوا در غزه
یک وبسایت اسرائیلی نوشت که تعدادی از نظامیان و افسران ارتش این رژیم از ضعف تانک‌های مرکاوا در نبرد زمینی عصبانی و خشمگین هستند.

وبگاه عبری‌زبان واللا، امروز (هفت آبان) نوشت که تانک‌های ارتش اسرائیل برای مانور در عرصه نبرد مناسب نیستند.

به نوشته خبرگزاری شهاب، «امیر بوحبوط» خبرنگار نظامی وبسایت اسرائیلی واللا در گزارشی نوشت که تعدادی از نظامیان و افسران ارتش این رژیم از ضعف تانک‌های «مرکاوا ۳» و مناسب نبودنشان برای نبرد زمینی در غزه عصبانی هستند.

طبق گزارش خبرنگار واللا، افسران ارتش اسرائیل می‌گویند که این تانک‌ها جان آن‌ها را به خطر می‌اندازند، به خصوص اینکه برخی از آن‌ها تعمیر شده‌اند و حداقل دو بار موتورشان تعویض شده است.

این گزارش در حالی است که «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام نیز روز گذشته از انهدام تانک‌های مرکاوا در جریان ورود ارتش اسرائیل به داخل غزه خبر داده بود.

ابوعبیده با بیان اینکه زمان توهم به جهان درباره ارتش شکست ناپذیر و تانکهای «مرکاوا» به پایان رسیده است، گفت: «ما این تانک را در غزه نابود کردیم. نفرین دهه هشتم، گریبان اسرائیل را خواهد گرفت و نابود خواهد شد».

سخنگوی عزالدین القسام تأکید کرد: «در جنگ زمینی، منتظر دشمن هستیم تا معنای قدرت و فداکاری را به آن یاد بدهیم و به دشمن، شکست را تحمیل خواهیم کرد».

بامداد امروز نیز گردان‌های القسام ویدئویی از انهدام یک نفربر زرهی ارتش رژیم اسرائیل حامل ۱۳ نظامی را با موشک «کورنت» در شرق منطقه الشجاعیه در غزه منتشر کرد.

در همین راستا «بنیامین نتامیاهو» نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی نیز در کنفرانس خبری شب گذشته خود گفت که جنگ در غزه طولانی و سخت خواهد بود.

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات