۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۴۴۸۹۹
حجت الاسلام محققی:

مدرسه علمیه مروی سابقه درخشانی در تربیت طلاب فاضل و انقلابی دارد

مدرسه علمیه مروی سابقه درخشانی در تربیت طلاب فاضل و انقلابی دارد
مدیر عامل خبرگزاری رسا مدرسه علمیه مروی تهران را دارای سابقه درخشان در تربیت طلاب فاضل، متعهد و انقلابی دانست و از اقدامات تولیت، مدیریت و کادر این مدرسه تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تهران، حجت الاسلام محمدمهدی محققی در دیداری که به همراه جمعی از مدیران و مسئولان خبرگزاری رسا با مدیر حوزه علمیه مروی تهران داشت، مدرسه علمیه مروی را دارای سابقه درخشان و محل رشد و نمو شخصیت های ارزشمند علمی و برخوردار از بنایی مخلصانه دانست و گفت: این مدرسه علمیه در دهه پنجاه و شصت طلبه های مهذب، فاضل، خطیب و انقلابی را تقدیم نظام کرد که منشأ برکات زیادی بودند؛ زحماتی که اکنون آیت الله تحریری و مدیر محترم مدرسه می کشند قابل تقدیر است و امیدوارم روابط و همکاری رسانه ای مدرسه علمیه مروی و خبرگزاری رسا تقویت شود.

وی ضمن محکوم کردن نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه و اعتراض به سکوت مجامع جهانی در مقابل جنایات اسرائیل، اظهار داشت: شکست رژیم غاصب اسرائیل در این جنگ ترمیم ناپذیر است؛ رژیم صهیونیستی هرچه بیشتر دست و پا بزند بیشتر غرق می شود؛ امیدوارم خدای متعال نصرت خود را به مردم مظلوم فلسطین عنایت کند.

مدیر عامل خبرگزاری رسا در ادامه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات خبرگزاری رسا ارائه عنوان کرد: این خبرگزاری حوزوی دارای سابقه بیست ساله در عرصه انتشار اخبار حوزه علمیه است و هدف از تاسیس این خبرگزاری انتشار کنشگری ها و اعلام مواضع علمای حوزه علمیه در مورد اتفاقات روز جامعه و نشان دادن همراهی آنها با نظام مقدس اسلامی است؛ تربیت نیروی رسانه ای توانا و کارآمد نیز از دیگر اهداف و وظایف این خبرگزاری است.

حجت الاسلام محققی با تاکید براینکه حوزه های علمیه وارثان انبیاء هستند و همیشه در ابلاغ و بیان پیام الهی فصاحت و شجاعت را داشته اند، گفت: همانطور که حضرت موسی علیه السلام با اینکه کلیم الله و دارای مراتب بالای انسانی بود از خدای متعال تقاضا کرد که هارون علیه السلام را به خاطر فصاحتش به کمک او بفرستد تا در محاجه با فرعون و در میان قوم خود تکذیب نشود، رسانه های حوزوی برای حمایت از مستضعفان و دفاع از علمای اسلام فعالیت دارند.

وی در ادامه افزود: امروز رسالت حوزه های علمیه ابلاغ رسالات الهی به شیوه هایی است که به صورت موثر مخاطب برسد و نهاد منبر، تبلیغ، تالیف و پژوهش در منابع دینی حول این محور شکل گرفته است. امروزه نیز رسانه های حوزوی سعی دارند متناسب با نیاز و اقتضائات روز، به ابلاغ پیام های دینی بپردازند.

مدیر عامل خبرگزاری رسا با بیان اینکه شروع فعالیت های این خبرگزاری حوزوی با عنایت و استقبال مراجع تقلید و علمای اسلام همراه بود، خاطرنشان کرد: طلاب فعال رسانه ای زیادی در خبرگزاری رسا تربیت شده که در مسئولیت های مهم و متنوع در نظام جمهوری اسلامی ایفای نقش می کنند و بحمد الله در انجام وظایفی که دارند موفق عمل کرده اند.

حجت الاسلام محققی در ادامه با اشاره به اهدافی که خبرگزاری رسا دارد، تصریح کرد: مهم ترین هدفی که این خبرگزاری حوزوی دارد حمایت و تقویت حوزه انقلابی و تقویت مرجعیت رسانه ای است؛ مقابله با جبهه رسانه ای دشمن علیه خدمات و فعالیت های حوزه علمیه نیز از وظایف مهم خبرگزاری رسا به شمار می آید؛ البته برخی از جریانات سنتی غیر انقلابی و روشنفکر سکولار در قم و دیگر نقاط با فعالیت رسانه های انقلابی مقابله و در این مسیر موانعی را ایجاد می کنند.

ارسال نظرات