۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۷۴۴۹۱۷
زارعی در گفت‌وگو با رسا تبیین کرد؛

قدرت فلسطین و ظلم اسرائیل دو روی سکه توجه رسانه‌ها باشد/ جنایت اجماعی علیه غزه

قدرت فلسطین و ظلم اسرائیل دو روی سکه توجه رسانه‌ها باشد/ جنایت اجماعی علیه غزه
کارشناس مسائل بین‌الملل بمباران را تنها کاری عنوان کرد که از دست غاصبان سرزمین قدس ساخته است و تصریح کرد: قدرت مردم فلسطین و جنایات ظالمانه اسرائیلی‌ها دو روی سکه است که رسانه‌ها باید به هر دو مورد توجه کنند.

سعدالله زارعی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا حمایت از مردم مظلوم فلسطین را در سطح جهان و بین دولت‌های عربی مثبت ارزیابی کرد و گفت: برای اولین بار است که جامعه جهانی به اجماع در حمایت از مردم فلسطین و جبهه مقاومت وارد عمل شده‌اند؛ تقریباً کشورهای عربی بدون استثنا در کنار مردم فلسطین هستند.

کارشناس مسائل بین‌الملل علاوه بر کشورهای عربی از حمایت همه کشورهای آمریکای لاتین و آسیا، به استثنای هند و استرالیا خبر داد و افزود: هیچ گاه صحنه فلسطین اینچنین مورد حمایت جهانی مردم و دولت‌ها نبوده است؛ در مجمع عمومی سازمان ملل اسرائیل 16 حامی و فلسطین 120 حامی دارد؛ این حکایت روشنی از میزان حمایت جهانی از ملت فلسطین و مقابله با رژیم اسرائیل است.

وی درباره کیفیت حمایت کشورهای عربی از فلسطین و حماس تصریح کرد: از ابتدا قرار نبود که کشورهای عرب با ارتش‌ها و جنگنده‌هایشان به این جنگ وارد شوند؛ فلسطینی‌ها نیز چنین انتظاری ندارند؛ همین مقدار که جبهه عربی یکپارچه به نفع فلسطین است، برای حمایت از آرمان فلسطین بسیار با اهمیت است.

زارعی درباره اینکه هدف رژیم صهیونیستی از بمباران‌های وحشیانه چیست گفت: بمباران تنها کاری است که رژیم صهیونیستی می‌تواند انجام دهد؛ این رژیم غاصب گمان می‌کند با جنایت و کشتار می‌تواند اعصاب متشنج یهودی‌های ترسیده داخل سرزمین‌های اشغالی را آرام کند و از طرفی بتواند روی عواطف جریحه‌دار شده احزاب اسرائیل مرحم بگذارد.

کارشناس مسائل بین‌الملل جنایت علیه مردم غزه را یک جنایت اجماعی از سوی تمام اسرائیلی‌ها و تمام حامیان این رژیم عنوان کرد و گفت: بدون استثنا تمام احزاب اسرائیلی پشت این جنایت هستند؛ پارلمان، دولت، ارتش و سرویس امنیتی اسرائیل یکپارچه حامی این جنایت هستند؛ بنابر نظرسنجی‌ها 65 درصد شهروندان رژیم غاصب نیز از این جنایت حمایت می‌کنند، بنابراین جنایتی اجماعی در غزه با حمایت آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس در جریان است.

وی با تأکید بر اینکه بمباران تنها کاری است که رژیم صهیونیستی می‌تواند انجام دهد ابراز داشت: نتیجه آنی برای تقویت عواطف جریحه‌دار شده اسرائیلی‌ها بسیار مهم است؛ آن‌ها فعلاً به آثار دراز مدت و پیامدهای شدید این جنایات برای اسرائیل فکر نمی‌کنند.

زارعی درباره وظیفه رسانه‌های جبهه انقلاب اظهار داشت: صحنه سکه‌ای دو رو است؛ روی فلسطین این سکه مقاومت، سرسختی، صبوری، جا نزدن، پذیرش وضعیت و امید به آینده است و روی مربوط به اسرائیل جنایت و ظلمی است که به مردم مظلوم می‌شود؛ پرداخت رسانه به هر دو روی این سکه مهم است.

کارشناس مسائل بین‌الملل از رسانه‌ها خواست: با توجه به اینکه ضربه‌ای که فلسطینی‌ها در 15 مهر یا 7 اکتبر به اسرائیلی‌ها زدند در تاریخ یهود تاریخی است، به هر دو وجه بیان شده توجه کنند یعنی چهره مصمم حق و دفاع از آرمان فلسطین را فراموش نکنند و به چهره فرو ریخته رژیم متجاوز بپردازند و پیگیر قتل و جنایت علیه مردم باشند.

ارسال نظرات