۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۷۴۴۹۴۰

گزارشی از اجلاسیه مدیران حوزه علمیه خواهران فارس + تصاویر

گزارشی از اجلاسیه مدیران حوزه علمیه خواهران فارس + تصاویر
اجلاسیه مدیران حوزه علمیه خواهران استان فارس با حضور حجت الاسلام والمسلمین ساجدی مدیر حوزه علمیه خواهران فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس ، اجلاسیه مدیران حوزه علمیه خواهران استان فارس با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ساجدی مدیر حوزه علمیه خواهران فارس برگزار گردید.

اجلاسیه مدیران حوزه علمیه خواهران استان فارس برگزار شد+تصاویراجلاسیه مدیران حوزه علمیه خواهران استان فارس برگزار شد+تصاویر

مدیر حوزه علمیه خواهران فارس ضمن بیان خیر مقدم به مدیران و معاونان حوزه خواهران گفت: تشکیل این جلسات و حضور همه مدیران و معاونین موجب رشد و تعالی حوزه می گردد و امیدواریم به لطف خداوند شاهد بالندگی هرچه بیشتر مدارس علمیه خواهران باشیم.

در این نشست حجت الاسلام بینازاده استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مهمترین وظیفه انسان ها تزکیه نفس است گفت: در حالی که شرائط و قوانین حاکی از آن است که مساله کنترل نفس بزرگترین مساله برای انسان ها است ولی کمترین توجه به آن می شود.

وی افزود: اگر بنده ای محبوب حق تعالی بود و خداوند او را دوست داشت او را مورد یاری قرار می دهد که بر نفس خود توجه داشته باشد.

بینا زاده در ادامه با بیان اینکه نفس انسان چموش است و باید لگام او را در دست گرفت، تصریح کرد: اگر انسان بر مرکب خطا بنشیند در آخر به منزلگاه جهنم و آتش دوزخ رسیده و اگر بر مرکب تقوا بنشیند مسافر بهشت خواهد بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه فلاح در گرو تزکیه است، خاطر نشان کرد: تزکیه نفس بعد از ایمان از مهمترین مراحل انسان سازی بوده و اگر شخصی تهذیب نفس را کنار بگذارد نه تنها مفید به دین خدا نیست بلکه مضر نیز می باشد و مسیر عبودیت بدون استعانت از حق ممکن نخواهد بود.

اجلاسیه مدیران حوزه علمیه خواهران استان فارس برگزار شد+تصاویراجلاسیه مدیران حوزه علمیه خواهران استان فارس برگزار شد+تصاویر

در این اجلاسیه دکتر مجتبی اسفندیاری موضوع مدیریت و حکمرانی را مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: مدیریت یک کار تیمی و در واقع هنر انجام کار به همراه دیگران است و کارآمدی یک طرح زمانی محقق می شود که با کمترین هزینه بزرگ ترین نتیجه حاصل شود.

وی برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری و کنترل را از وظایف مدیران دانست و تصریح کرد: بخشی از مدیریت تحصیل و تهذیب و بخش دیگر هنر استفاده از آن و تجربه است، مدیری که برای زندگی شخصی خود برنامه و اهداف مشخص دارد در کار و مدیریت سازمانی نیز هوشمندانه عمل کرده و موفق است.

دکتر اسفندیاری با تاکید بر اینکه هر فرد در زندگی باید یک چشم انداز برای خود تعیین کند افزود: چشم انداز باید قابلیت دستیابی و با دور نمایی سخت باشد و اهداف رسیدن به این چشم انداز و راهبرد رسیدن به آن مشخص شود.

استاد دانشگاه بیان کرد: مدیریت درست زمان، به فرد اجازه میدهد که با کمترین زمان، بهترین کار را هوشمندانه انجام دهد و بدترین نوع استفاده از وقت این است که کاری را که اصلا لازم نیست را به بهترین شکل انجام دهد.

اجلاسیه مدیران حوزه علمیه خواهران استان فارس برگزار شد+تصاویر

لازم به ذکر است در این نشست، کمیسیون های تخصصی متشکل از مدیران و معاونان حوزه علمیه برگزار گردید و در خصوص مسائل آموزشی ، تهذیبی و پژوهشی تصمیمات لازم اخذ شد.

اجلاسیه مدیران حوزه علمیه خواهران استان فارس برگزار شد+تصاویر

ارسال نظرات