۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۷۴۴۹۴۸
توسط انتشارات ایران منتشر شد؛

تشریح دستاوردهای هسته‌ای از زبان نماینده مجلس در قالب کتاب

تشریح دستاوردهای هسته‌ای از زبان نماینده مجلس در قالب کتاب
مجموعه شش جلدی «چالش هسته‌ای» نوشته سید محمود نبویان نماینده مجلس شورای اسلامی و دبیر کمیسیون ویژه بررسی برجام توسط موسسه مطبوعاتی ایران منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مجموعه شش جلدی «چالش هسته‌ای» نوشته سید محمود نبویان، نماینده مجلس شورای اسلامی و دبیر کمیسیون ویژه بررسی برجام توسط انتشارات ایران منتشر و روانه بازار نشر شده است.

سیدمحمود نبویان، سال‌های متمادی فراز و فرودهای روابط ایران و غرب و البته به‌صورت مشخص مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای غربی را به صورت مکتوب و با ارائه اسناد واضح و قطعی زیر ذره‌بین قرارداده تا در نهایت مخاطب این کتاب به دیدگاهی همه‌جانبه درباره آنچه در این مذاکرات از گذشته تا دوران ریاست‌جمهوری آقای حسن روحانی که منجر به امضای توافقنامه موسوم به برجام شد، برسد؛ توافقی که با روی کار آمدن دونالد ترامپ، از هم پاشید و آمریکا ضمن بدعهدی‌های همیشگی با خروج از برجام چالشی جدی پیش روی مساله تضمین‌هایی ذیل مفاد قرار داد به‌وجود آورد. چالش و بدعهدی که اگر چه تازه نبود اما ممکن و محتمل می‌نمود.

«چالش هسته‌ای» در هر جلد به مسائل هسته‌ای ایران پرداخته که به ترتیب: جلد اول مربوطه به پرونده هسته‌ای ایران قبل از انقلاب تا سال ۸۴ تحت عنوان «استاندارهای دوگانه»، جلد دوم مربوط به سال‌های ۸۴ تا ۹۲ تحت عنوان «دوران عزت و پیشرفت»، جلد سوم و چهارم سال‌های ۹۲ تا ۱۴۰۰ تحت عنوان «دوران عقب نشینی ۱ و ۲»، جلد پنج تحت عنوان «فرجام برجام» و جلد ششم تحت عنوان «در یک نگاه» به چاپ رسیده است.

در این مجموعه شش جلدی ضمن تشریح ضرورت حفظ دستاوردهای انرژی هسته‌ای، مفاد این قراردادها، معاهده‌ها، پیمان‌های بین‌المللی و نحوه مذاکرات عرضه شده است.

ارسال نظرات