۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۷۴۴۹۶۶
مدیر مدرسه علمیه خواهران غدیریه شیراز در گفت‌وگو با رسا تبیین کرد؛

مبانی قرآنی و روایی لزوم مبارزه و جهاد با استکبار جهانی

مبانی قرآنی و روایی لزوم مبارزه و جهاد با استکبار جهانی
خانم نعمتی در گفت‌وگو با رسا به تبیین مبانی قرآنی و روایی لزوم مبارزه و جهاد با استکبار جهانی پرداخت.

زهرا نعمتی مدیر مدرسه علمیه خواهران غدیریه شیراز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، با اشاره به 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی به مبانی قرآنی و روایی مبارزه با با استکبار اشاره کرد و گفت: در آیه ۷۵ سوره نساء خداوند به صراحت به عنوان یک فرمان به مومنان در حوزه دفاع و عدالت و استکبار ستیزی بیان می کند که چرا در راه خدا و در راه مردان زنان و کودکانی که به دست ستمگران مورد ظلم واقع شده اند جهاد نمی کنید.

وی افزود: مصادیق استکبار در دنیای امروز قدرت هایی هستند که به دنبال سلطه بر ملت ها بوده و حقوق انسانی را نادیده می گیرند و در راس آنها آمریکا ورژیم صهیونیستی قرار دارند و همچنین کشورهای انگلیس و فرانسه نیز که در مسیر اهداف آنان گام بر می می دارند.

نعمتی خاطرنشان کرد: امیر المومنین علی (ع) در بیانات ارزشمندی می فرمایند که همواره دشمن ظالم و یار و یاور مظلوم باشید و دلالت بر این‌ نکته مهم دارد که در اسلام ، مقابله با دشمنان و ظالمان وظیفه ای همگانی است و همه باید یکپارچه در برابر عوامل تهدید ایستادگی کنند و از مظلوم دفاع کنند و دشمن ظالم باشند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که آمریکا و ایادی او به استکبارورزی وسلطه گری های خود ادامه دهند و و تا وقتی که حقوق ملت ما را پایمال می کنند وبه دنبال توطئه و دشمنی و فساد در دنیا باشند، شعار مرگ بر آمریکا ادامه خواهد داشت.

مدیر حوزه خواهران غدیریه یادآور شد: رهبر انقلاب فرمودند مرگ بر آمریکا شعاری بر گرفته از ذهنیت تاریخی ایرانی ها نسبت به رفتار استکباری حاکمیت امریکا بوده که تا کنون استمرار داشته است.

وی اظهار داشت: طبق آیه ۷۵ سوره مبارکه نساء مسلمانان وظیفه دارند از مظلومان حمایت کنند و مسیر آن نیز جهاد و مبارزه با ‌‌‌مستکبران است و با توجه به آیه مذکور تلاش برای رهایی مستضعفان از سلطه ستمگران از اهداف جهاد اسلامی است و از آنجا که اسلام ‌مرز نمی شناسد هر کجا مستضعفی باشد جهاد نیز وجود دارد.

ارسال نظرات