۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۷۴۵۰۴۸
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

سرسپردگی برخی حکام عرب و کشورهای اسلامی، مصیبت امروز دنیای اسلام است

سرسپردگی برخی حکام عرب و کشورهای اسلامی، مصیبت امروز دنیای اسلام است
اصفهان ـ آیت الله طباطبایی نژاد گفت: سست عنصری و سرسپردگی برخی حکام عرب و کشورهای اسلامی نسبت به آمریکا و اسراییل مصیبت امروز دنیای اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در دیدار مدیران و مسئولان مهد قرآن کریم دراستان اصفهان با اشاره به کار ارزشمند موسسات مهد قرآن کریم در ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی، گفت: دست اندرکاران قرآن، خود باید اهل تلاوت قرآن باشند و حداقل روزی 50 آیه را بخوانند، چرا که تلاوت قرآن عبادت بسیار بزرگی است و خداوند متعال نیز می فرماید " قمِ اللَّيْلَ إِلَّا قَلِيلً " و یا در آیه دیگری می فرماید:" وَرَتِّلِ ٱلۡقُرۡءَانَ تَرۡتِيلً".

وی در ادامه افزود: درجه پیامبر اکرم(ص) نیز با تلاوت قرآن بالا می رفت، لذا خداوند به دیگران نیز می فرماید "فاقرؤا ماتَیَسَّرَ مِنَ القُرآنِ" هر مقدار میسر است قرآن بخوانید.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان این که نگاه، تلاوت و حفظ قرآن کریم عبادت است، خاطرنشان کرد: قرآن مسائلی دارد که کاربردی می باشد و به ویژه درباره وقایع اخیر و یهود و نصاری و این که وظیفه ما نسبت به دشمن چه می باشد و چگونه باید دشمن را بشناسیم و زمانی که شناختیم چه اقدامی باید انجام دهیم قرآن حرف برای گفتن دارد.

وی ادامه داد: خداوند می فرماید " ولن تَرْضَىٰ عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّی تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ " و در اینجا "لن" برای نفی ابد است و یهود و نصاری از مسلمانان راضی نمی شوند مگر آن که تبعیت آنها را کنید، لذا این که برخی می گویند با آمریکا باشیم وضع بهتر می شود ، باید بدانند آنها هرگز راضی نمی شوند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به آیه 51 سوره مبارکه مائده تصریح کرد: قرآن کریم در این آیات می فرماید یهود و نصاری را دوست خود نگیرید، اما افرادی که مریض هستند به سرعت به طرف آنها می روند و می گویند می ترسیم که از آنها آسیبی به ما برسد، اما نمی فهمند پیروزی خدا می آید و پشیمان می شوند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان سست عنصری و سرسپردگی برخی حکام عرب و کشورهای اسلامی نسبت به آمریکا و اسراییل را مصیبت امروز دنیای اسلام دانست و اظهار کرد: مصیبت ما این است که به این آیات عمل نمی کنند، همچنان که اکنون صحرای سینا متعلق به مصر است اما آمریکا اجازه باز کردن این مسیر را برای کمک به مردم غزه نمی دهد و اردن و لبنان نیز همین گونه می باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آمریکا مهره های خود را در این کشورها قرار داده و اسراییل نیز مهره آمریکا است و آمریکا آن را تقویت می کند تا در بین کشورهای اسلامی باشد.  

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر عدم سلطه پذیری مسلمین در برابر دشمنان تصریح کرد: امیرمومنان(ع) مرگ و حیات را این گونه معنا می کند و می فرماید "المَوتُ فی حَیاتِکُم مَقهورین وَ الحَیاةُ فی مَوتِکم قاهِرین" مرگ آن است که زنده باشید اما دیگران به انسان مسلط باشند و حیات این است که بمیرید اما پیروز باشید، بنابراین تفاوت انسان زنده با حیوان در این است و این تابلوهای قرآن است.  

وی در ادامه با اشاره به آیه 118 سوره مبارکه آل عمران و عدم رازداری و خیرخواهی دشمنان نسبت به مسلمانان، گفت: برای آنها مسلمانان مهم نیستند، هم چنان که یهود دیگران را انسان نمی داند و خاخام آنها اظهار کرده کشتن کودکان ایرادی ندارد و مردم غزه را بشر نمی دانند، اما در عین حال برخی هنوز می گویند با آمریکا و اسراییل باشیم.

وی اظهار کرد: این که امام(ره) می فرمود "همه فریاد خود را بر سر آمریکا بزنید" از آن جهت بود که  حضرت امام(ره) در آن زمان می دانست اسراییل به تنهایی چیزی نیست و مهره ای برای آمریکا است و رییس جمهور آمریکا نیز اظهار کرد که اگر یک اسراییل نبود باید یک اسراییل می ساختیم.  

گفتنی است در ابتدای این جلسه مسئول هیئات امنای مهد قرآن کریم گزارشی از فعالیت ها و اقدامات موسسات مهد قرآن کریم در سطح استان اصفهان ارائه کرد و اظهار داشت: بیش از 30 سال است که مهد قرآن کریم فعالیت خود را با حفظ قرآن شروع کرده است و اکنون در همه رشته های قرآنی فعالیت می کند، در ادامه آموزش رشته های قرآنی به دلیل حساسیت موضوع، مهد قرآن کریم اقدام به تاسیس مدارس قرآنی نمود و اکنون 23 مدرسه در سطح استان با 2 هزار و 500 نفر قرآن آموز فعال می باشد.

وی با اشاره به تاسیس دانشگاه علمی کاربردی مهد قرآن با ظرفیت  250 نفر دانشجو گفت: علاوه بر آن مهد قرآن متولی آموزش کارکنان دولت در حیطه قرآنی و معرفتی نیز می باشد و در 12 رشته برای ادارات به صورت حضوری، غیر حضوری و مجازی دوره هایی برگزار می کند. 

در این جلسه تعدادی از مسئولان مهدهای قرآن مشکلات و دغدغه های اصلی موسسات قرآنی در جهت ترویج قرآن کریم را بیان کردند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات