۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۷۴۵۱۶۱
حجت الاسلام احتشام در گفت‌وگو با رسا:

نتیجه سستی در مبانی کفر ستیزی، پیاده شدن از قطار انقلاب است

نتیجه سستی در مبانی کفر ستیزی، پیاده شدن از قطار انقلاب است
استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر فردی بر دو عنصر کلیدی تعبد به حق و اجتناب از طاغوت محکم و استوار نباشد به تدریج از مسیر حق و قطار انقلاب جدا می شود.

حجت الاسلام علی احتشام استاد سطح عالی حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به سیر تطور و چرایی دگرگونی مواضع و اندیشه فکری افرادی همچون موسوی خوئینی ها در مسیر انقلاب اسلامی گفت: شخصیت هایی مثل آقای موسوی خوئینی ها و بعضی از دانشجویان پیرو خط امام که بعد از تسخیر لانه جاسوسی اظهار پشیمانی و توبه کردند قطعا افرادی هستند که از ابتدا مبانی حضرت امام (ره) در رابطه با مبارزه با استکبار و وجود جنگ بین کفر و شرک را معتقد نبودند.

وی افزود: همواره کسانی که از ابتدا مبانی امامین انقلاب را آنگونه که باید و شاید باور نداشته اند در فتنه های مختلف نتوانسته اند بر داشته های خود استقامت ورزند، در طول تاریخ شخصیت هایی که با احساسات و عواطف در برهه و دوره ای کنار مردان خدا و مومنین متعهد قرار گرفته اند و احیاناً اهل جهاد و مبارزه بوده اند مادامی که مبانی محکم کفرستیزی برای آنها نهادینه نشده باشد در فتنه های بعدی در معرض خطر هستند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه باید در آرمان کفر ستیزی محکم و استوار بود، اظهار داشت: اگر به فرمایش خداوند در قرآن مجید یعنی اجتناب از طاغوت را در کنار تعبد به خدای متعال آرمان همیشگی دین خود بدانیم نه تنها اظهار پشیمانی و خستگی نمی کنیم بلکه روز به روز در مبارزه با جهانخواران محکم تر خواهیم بود.

حجت الاسلام احتشام ادامه داد: امام راحل درست زمانی که بسیاری به خاطر پذیرش قطعنامه 598 گمان می کردند از موضع ضعف قطعنامه پذیرفته شده است با ادبیات رسا و بلند انقلابی فرمود «من با اطمینان می گویم اسلام ابرقدرت ها را بر خاک ذلت می نشاند» همچنین رهبر معظم انقلاب فرمود «دوره بزن در رو تمام شده است، یکی بزنید ده تا می خورید».

وی یادآور شد: اگر فردی بر این دو عنصر کلیدی یعنی تعبد به حق و اجتناب از طاغوت محکم نباشد در روال شخصیت سازی و شخصیت پروری در فتنه های مختلف و متعدد بسان صدر اسلام دچارگسل و گسست خواهد شد چنانچه دیده ایم در طول چهل و چند سال بعد از انقلاب شخصیت های انقلابی دو آتشه قبل از انقلاب و در انقلاب بودند که متاسفانه نتوانستند استقامت کنند و از مسیر مبارزه با استکبار جدا شدند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به عبرت گیری از افراد زاویه دار با انقلاب و نظام اسلامی خاطرنشان کرد: کسانی که از امامین انقلاب زاویه گرفته اند نه تنها عزت به دست نیاورده بلکه در برخی دوره ها دچار ذلت و خواری شده اند.

وی افزود: افرادی که در ابتدای انقلاب و قبل از آن ادعای بودن با امام را داشتند اما مثل آقای منتظری نتوانستند بر بودن با امام ایستادگی کنند قطعاً از مسیر انقلاب، نظام و مسیر بودن کنار امام راحل عظیم الشان کنار رفتند و در تاریخ متاسفانه حسن عاقب انقلابی خود را حفظ نکردند.

حجت الاسلام احتشام با بیان اینکه جوانان و نوجوانان نسبت به رفتار شخصیت های دهه شصت باید تحلیل داشته باشند، اظهار داشت: جوانان و نوجونان باید شخصیت هایی مثل جناب آقای خوئینی ها، منتظری، لاهوتی و بنی صدرها و امثال اینها که قبل از انقلاب و در پیروزی و مسئولیت های دهه مسئولیت داشتند را شناخته و نسبت به تغییر مواضع آنها تحلیل صحیح به دست بیاورند.

وی با اشاره به اینکه یکی از تحلیل های دهه شصت به انحراف رفتن انقلابی های دو آتشه است، ابراز داشت: اگر در مسیر ایستادگی بر صراط حق علمدار را گم کنیم یا زاویه کمی بگیریم قطعا در بحران ها و برش های بعدی تاریخی این زاویه بزرگ خواهد شد و رفته رفته از مسیر امام، انقلاب و پیشوا جدا خواهیم افتاد.

حجت الاسلام احتشام ادامه داد: جوانان و نوجوانان عزیز با تحلیل قوی، صحیح و عبرت از پیاده شدگان از قطار انقلاب، ایستادگی و حضور در کنار رهبری و استفاده از آرمان های ایشان را مورد نظر قرار داده تا آرمان وار مظهر آرمان یک ملت باشند.

ارسال نظرات