۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۷۴۵۱۶۷
به همت خبرگزاری رسا؛

نشست «آزادی قدس در اندیشه امامین انقلاب» برگزار شد

نشست «آزادی قدس در اندیشه امامین انقلاب» برگزار شد
نشست «آزادی قدس در اندیشه امامین انقلاب» به همت خبرگزاری رسا با همکاری مجمع الخطباء اصحاب الصاحب، عصر روز گذشته در محل خبرگزاری رسا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، نشست علمی ترویجی «آزادی قدس در اندیشه امامین انقلاب» به همت خبرگزاری رسا با همکاری مجمع الخطباء اصحاب الصاحب عصر روز گذشته با ارائه حجج الاسلام سید هادی موسویان، جواد فدایی و محمد سعادتمند و دبیری حجت‌الاسلام محمدجواد علی‌نژاد در محل خبرگزاری رسا برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام سید هادی موسویان با اشاره به مقابله و حمایت صریح و قاطعانه امام خمینی رحمه الله علیه در زمان پیش از انقلاب و پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: از اولین بیانیه‌هایی که در باب حمایت از فلسطین از امام وجود دارد، امام بسیار محکم و با لحن بسیار شدیدی به بحث تفرق و انشقاق بین دول اسلامی می‌پردازند. ایشان می‌فرمایند: من به دول اسلامی می‌گویم که آقا چرا سر نهر دعوا می‌کنید؟ فلسطین مغصوب است. یهود را از فلسطین بیرون کنید.‌ای بی عرضه ها! خودشان که ریخته اند به جان هم! فلسطین مغصوب است؛ شما سر نهر دعوا می‌کنید؟ وقتی سر نهر دعوا کردید، حکومت اسرائیل بر فلسطین تثبیت شد. این حکومت بود؟!

وی افزود: امام راه حل را وحدت مسلمین و کنار گذاشتن اختلافات جزئی می‌دانند. چرا که به تعبیر امام ۷۰۰ میلیون متفرق به قدریک میلیون هم نیستند. امام در پاسخ به استفتاء جنبش فتح خطاب به مبارزان فلسطینی می‌فرمایند: نخستین و آخرین نظر نسبت به برادران پایدار و رزمنده ما این است که به شکل پیگیر و خستگی ناپذیر به پیکار خویش ادامه دهند؛ چه آنکه زندگی یعنی عقیده و مبارزه در راه آن و تردیدی نیست که از نظر شیوه تفکر اسلامی، مرگ از زندگی ذلت بار بهتر است و در وضع کنونی ما، جز ادامه پیکار با همه نیرو‌ها و امکاناتمان راهی وجود ندارد تا عزت و شرافت خود و آیندگان را در طول تاریخ با عظمت اسلامی به دست آوریم.

در ادامه حجت الاسلام جواد فدایی به اشاره به شبهاتی که امروزه در باب جریان مقاومت فلسطین مطرح می‌شود از جمله شبهه چرایی ضرورت به فلسطینیان در مقایسه با سائر مسلمانان تحت ظلم حکومت‌های به ظاهر اسلامی و یا ناصبی بودن جریان مقاومت گفت: اگر به صورت مبنایی جریان مقاومت تحلیل شود، همه‌ی این شبهات پاسخ داده خواهد شد.

وی ادامه داد: اسرائیل ویترین جبهه باطل است و اگر می‌گوییم غده سرطانی است و بایستی محو شود، به همین دلیل است؛ چرا که جریان باطل، جز ظلالت و گمراهی هدفی ندارد. رهبر معظم انقلاب در بیانات متعدد به این تقسیم بندی دو جبهه ایمانی و باطل اشاره کرده اند و مقاومت فلسطین را محدود به درگیری فلسطین با رژیم غاصب اسرائیل نمی‌دانند.

در ادامه نشست، حجت الاسلام محمد سعادتمند به مبانی دینی طوفان الاقصی و جریان مقاومت اشاره کرد و گفت: یک بحثی که باید در مسئله فلسطین و طوفان الاقصی از جنبه تبیینی دنبال شود، حمایت و سوگیری برخی دولت‌های اسلامی از رژیم صهونیستی است. در آیه ۱۱۹ سوره مبارکه آل عمران این مسئله تبیین شده است که جریان کفر یهود، به رغم اظهار دوستی ظاهری، به شدت در پی ضربه زدن و سرشار از کینه و نفرت به مسمانان هستند و این یک اشتباه شناختی و ادراکی در بین مسلمانان نسبت به این جریان است.

وی از اقدامات لازم دولت‌های مسلمان را قطع روابط تجاری و محکوم کردن رژیم صهیونیستی به صورت واقعی و پیگیرانه بر شمرد و اظهار داشت: اگر کودکان غره کشته شدند، اینطور نیست که با دیگر دول اسلامی کاری نداشته باشند. سکوت در مقابل جنایات این رژیم ضمانتی برای مصونیت در مقابل اقدامات و جنایات بعدی را در پی نخواهد داشت و رهبر معظم انقلاب نیز مکررا به این نکته اشاره کرده اند.

مشروح ارائه های نشست علمی ترویجی آزادی قدس در اندیشه امامین انقلاب اسلامی به زودی از سایت خبرگزاری رسا منتشر خواهد  شد.

ارسال نظرات