۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۷۴۵۲۲۷
حجت‌الاسلام اشکوری در گفت‌وگو با رسا:

اعوجاجات فکری موسوی خوئینی‌ها به خاطر ارتباط وثیق نداشتن با اسلام ناب است

اعوجاجات فکری موسوی خوئینی‌ها به خاطر ارتباط وثیق نداشتن با اسلام ناب است
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، اعمال و رفتار موسوی خوئینی‌ها در اول انقلاب را بنا بر احساسات او عنوان کرد و گفت: این افراد با اسلام ناب ارتباط وثیق ندارند.

حجت‌الاسلام عبدالمجید اشکوری عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا رفتارهای موسوی خوئینی‌ها در ابتدای انقلاب را حاصل و تابع احساسات او دانست و گفت: احساسات انسان باعث می‌شود تا رفتارهایی بر اساس شرایط زمانی و مکانی داشته باشد؛ تطور فکری آقای موسوی خوئینی‌ها نیز ناشی از همین احساسات است؛ افرادی مانند او از ابتدا ارتباط وثیق فکری با اسلام ناب نداشتند و در موقعیت زمانی و مکانی خاصی، فعالیت‌هایی انجام دادند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) درباره تفکر موسوی خوئینی‌ها و امثال او افزود: هر زمانی ادبیات خاصی بر جامعه حاکم می‌شود، یک روز جریان‌های چپ حاکم می‌شوند که این افراد مواضع ضد امپریالیستی می‌گیرند و یک روز جریان لیبرال فضای عمومی اجتماعی را در بر می‌گیرد، که این افراد موضعی بر خلاف آن می‌گیرند؛ این اعوجاج و تطور از آن رو است.

وی با اشاره به نامه حضرت امام خمینی (ره) به گورباچف ابراز داشت: در این نامه آمده است «شما یک زمانی فکر می‌کردید که مارکسیسم نجات دهنده است به سراغ مارکسیسم رفتید، بعد دیدید که مارکسیسم نجات دهنده نیست، الان می‌خواهید سراغ لیبرالیسم بروید؛ این از چاله در آمدن و در چاه افتادن است»؛ یعنی نه این و نه آن نجات دهنده نیستند.

حجت‌الاسلام اشکوری نداشتن ارتباط وثیق با اسلام ناب را زمینه به وجود آمدن اعوجاجات در تفکر و اندیشه افراد معرفی کرد و گفت: این افراد صراط مستقیم را درک، فهم و همراهی نکرده‌اند که بعد از آن دچار انحراف و از صراط مستقیم خارج شوند بلکه از ابتدا خارج از این صراط بوده‌اند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با مد نظر قرار دادن آیه «مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ»، ادامه داد: کسانی که مؤمن واقعی هستند دچار اعوجاج نمی‌شوند؛ آیات قرآنی هم همین را می‌گوید؛ مؤمنان همیشه در مسیر صراط مستقیم هستند، احتمال منحرف شدن کسی که در صراط مستقیم قرار گرفته و ارتباط معرفتی دقیق با صراط مستقیم برقرار کرده باشد، خیلی خیلی کم است.

وی نتیجه گرفت: از این رو است که یک زمان آقای موسوی خوئینی‌ها را در جریان ضد امپریالیستی و یک موقع او را با شعاری دیگر می‌بینید؛ البته منافقین و مسعود رجوی هم چنین رویکردی دارند؛ یک زمان با تفکر التقاطی در برابر امپریالیست است و حتی می‌خواهد فرد آمریکایی را در تهران ترور کند و یک موقع به عنوان بازوی امپریالیست، مزدور مسلح آن می‌شود و در برابر تمام مستضعفین می‌ایستد.

ارسال نظرات