۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۷۴۵۲۳۸
حجت الاسلام غفاری فر در گفت‌وگو با رسا:

عاقبت خوئینی ها و خاتمی نتیجه رفتار معطوف به قدرت است

عاقبت خوئینی ها و خاتمی نتیجه رفتار معطوف به قدرت است
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم با اشاره به شخصیت موسوی خوئینی‌ها گفت: مقابله خوئینی‌ها با آمریکا مقابله چپ سوسیالیسم بود و خوئینی‌ها استحاله نشد، بلکه هویتش علنی شد.

حجت‌الاسلام حسن غفاری‌فر عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با اشاره به سیر تطور و چرایی دگرگونی مواضع موسوی خوئینی ها نسبت به آمریکا و تسخیر لانه جاسوسی، گفت: موسوی خوئینی ها را بایستی از روز اربعین شهادت شهید مطهری شناخت، خیلی ها به این گذشته تاریخی توجه نمی کنند و تصور دارند موسوی خوئینی ها تمام قد نقش آفرین بوده است.

وی با بیان اینکه در اربعین شهید مطهری جمعی از دانشجویان با امام راحل دیدار داشتند، افزود: امام (ره) در تاریخ 23 خرداد 1358 سه دیدار دارد که یک دیدار با طیف دانشجویان است در آن دیدار یکی از مطالبات دانشجویان گسیل و فرستادن جمعی از روحانیون به دانشگاه است که لیستی از شخصیت های حوزوی و دانشگاهی آن ایام را خدمت امام عرضه می دارند، امام راحل نیز جواب می دهند که شما خودتان فعال و تلاشگر هستید و بروید هر کسی که می خواهید را بگویید و دعوت کنید من اگر بخواهم کسی را دعوت کنم آقا سید علی آقای خامنه ای را معرفی می کنم و این یکی از تاریخ های مشعشع نگاه امام (ره) به حضرت آقاست.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: افراد و روحانیون نامداری در آن تاریخ زنده هستند اما امام جایگزین شهید مطهری را آقای سید علی خامنه ای معرفی می کنند و این تیم به سراغ حضرت آقا می رود البته به سراغ افراد باقی لیستشان هم رفتند و یکی از آنها خوئینی ها بود پس خوئینی ها عددی در این قضیه نبود بلکه ملحق شد به عنوان کسی که دور آقای خامنه ای جمع می شود.

وی ادامه داد: جنگ که شروع شد حضرت آقا و طیف حزبی الهی درگیر جنگ شدند و سایرین ادامه دادند و ملحق شدن رسمی طیف و هم فکری های خوئینی ها در این زمان است.

حجت الاسلام غفاری فر با اشاره به شخصیت موسوی خوئینی ها گفت: آقای شجونی هم می گوید آقای خوئینی ها کاملا گرایش چپ مارکسیستی داشت، علی مطهری هم مقاله ای در روزنامه کیهان دارد که می گوید آقای خوئینی ها یادت هست پدرم آقای خامنه ای را فرستاد که دست از این تفسیرها بردار.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم با اشاره به اینکه چرا با این سوابق امام به خوئینی ها مسئولیت داد، اظهار داشت: هیچ وقت نمی توان از همان روز اول به صورت صفرتاصد گفت فلانی غیرقابل قبول است و این را هم مد نظر قرار دهید که در ابتدا اکثریت افراد التقاط داشتند و لذا مجاهدین خلق در آخر کاملا چپ کردند و به سمت مارکسیست رفتند پس خوئینی ها هم سوسیالیزم مسلمان است.

حجت الاسلام غفاری فر ادامه داد: مرحوم آقای پسندیده به امام نامه می زند که الان پول شما در حال بلوکه شدن است و امام می فرماید آن را ببرید در آن موسسه ای که آقای موسوی است؛ «علی ما نُقِل» آدم خوبی است، پس امام هیچ شناختی از او ندارد؛ امام خمینی (ره)، آقای خامنه ای سی و هشت ساله را در حکم سهمین می گوید معروف هستند و درباره موسوی خوئینی ها می گوید علی ما نقل؛ پس منصوب شدن خوئینی ها ابداً مثل انتخاب آقای هاشمی یا مقام معظم رهبری نیست.

وی با بیان اینکه مقابله خوئینی ها مقابله اسلام با آمریکا نبود، تصریح کرد: مقابله خوئینی ها با آمریکا مقابله چپ سوسیالیزم بود ولذا امام با در دست گرفتن تسخیر لانه جاسوسی آن را در دست می گیرد تا تبدیل به حمله سوسیالیست ها به لانه جاسوسی نشود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دانشجویان انقلابی تا آخر با خوئینی ها نماندند، خاطرنشان کرد: آقای خوئینی ها استحاله نشد بلکه هویتش علنی شد و اسلام التقاطی مبتلا به غیر قرآن و التقاط یافته به ادبیات جهانی بود و در آن روز ادبیات جهانی شرق عالم سوسیالیزم بود و خوئینی ها سوسیالیست بود و آرام آرام شرق افول کرد و رو به آمریکا آوردند.

حجت الاسلام غفاری فر ادامه داد: آقای خوئینی ها و جریان چپ تغییر نکرد بلکه هویت جریان چپ التقاط و جمع بین قدرت و ایدئولوژی است در ایران ایدئولوژی قدرت زا به زعم انسان غیرموحد ترکیب بین اسلام و ادبیات سوسیالیستی بود و همین آدم ها مجدد از دهه دوم و بخصوص دهه سوم به این نتیجه رسیدند اگر بخواهند در ایران مسلمان التقاطی دارای قدرت باشد باید مسیر بحث را به سمت راست افراطی لیبرال آمریکایی ببرند و لذا آقای خاتمی پدر اصلاحات با تمام ادبیات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی آمریکایی بالا می آید و این خاتمی همان خاتمی قبل از انقلاب و خوئینی ها قبل انقلاب است که اسلام التقاطی معطوف به قدرت و استفاده کننده از ادبیات رایج دارای هژمونی است.

وی با اشاره به عبرت گیری طیف عدالتخواه از امثال خوئینی ها ابراز کرد: طیف عدالتخواران جوانانی احساسی بودند که در فضای انقلابی بزرگ شدند اما نه دارای تمرکز در دانش دینی و نه غیر دینی هستند و معیار حق و باطل و عدالت و ظلم را فهم خودشان قرار داده اند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: نگاه کنید امامی که قسم می خورد من به ریاست جمهوری بنی صدر و نخست وزیری بازرگان و قائم مقامی منتظری اعتقاد نداشتم و مخالف بودم پس چرا قبول می کند؟ امام به خاطر دفع افسد به فاسد و جلب منفعت جهان اسلام همه اینها را تحمل کرد، معیارعدالت تشخیص امام جامعه است نه تشخیص هر کسی که به زعم خود عدالت فلان چیز و فلان فرد است.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم تصریح کرد: عدالتخواهان امروز دقیقاً جوجه کمونیست های التقاطی اول انقلاب هستند یعنی در ایران و در فضای دینی بزرگ شدند و نمی توانستند رسماً کمونیست باشند لذا تا جوان بودند عدالت خواه بودند و آرام آرام با کسب قدرت معیارهای عدالت را خودشان تعیین می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عبرت گیران بدانند رفتار معطوف به قدرت عاقبتش عاقبت خوئینی ها و خاتمی هاست و باید به دامن ولایت برگشته و حق و باطل، عدالت و ظلم را از زبان ولایت شنید وگرنه خوارج پیشانی بسته زمان امام علی (ع) می شوند که شمشیر به دست در مقابل امام منصوب از طرف پیامبر(ص) قرار می گیرند.

ارسال نظرات