۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۷۴۵۲۵۵

بمب‌های هوشمند آمریکا در راه فلسطین اشغالی

بمب‌های هوشمند آمریکا در راه فلسطین اشغالی
رسانه آمریکایی خبر داد که دولت جو بایدن به کنگره این کشور خبر داده که درصدد ارسال بمب‌های هوشمند به رژیم صهیونیستی است.

در ادامه حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه فلسطینیان، خبرها از تدارک دولت جو بایدن برای فرستادن محموله بمب‌های هوشمند به فلسطین اشغالی حکایت دارد.

روزنامه «وال استریت ژورنال» گزارش داد، دولت آمریکا در نظر دارد که بمب‌های هوشمند به ارزش ۳۲۰ میلیون دلار در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد.

این روزنامه آمریکایی به نقل از منبع مطلع خبر داد، دولت جو بایدن در تاریخ ۳۱ اکتبر (نهم آبان) به صورت کتبی و رسمی به رهبران کنگره آمریکا این مضوع را اطلاع داد.

طبق اعلام دولت بایدن به کنگره، دولت می‌خواهد محموله موشک هوشمند از «خانواده اسپایس» به ارزش 320 میلیون دلار در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد.

تدارک جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و دولت این کشور برای تقویت کمک‌های تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی در شرایطی انجام می‌شود که واشنگتن از ابتدای عملیات طوفان الاقصی، در حال کمک به این رژیم است.

آمریکا و دیگر کشورهای غربی بدون توجه به تلفات بالای غیرنظامیان فلسطینی شامل کودکان و زنان بی پناه، در حال حمایت از رژیم صهیوینستی هستند و حتی خواستار آتش بس هم نمی‌شوند.

 اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز دوشنبه خبر داد که شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این منطقه، به ۱۰ هزار و ۲۲ نفر رسیده است.

القدره با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تنها تیمارستان غزه را هدف قرار داده است، گفت: اسرائیل در ساعات اخیر، ۲۴ کشتار انجام داده است که شمار قربانیان آن به ۲۹۲ شهید رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تل‌آویو در خصوص وجود گذرگاههای امن برای آوارگان و کادر درمان دروغ می‌گوید، خاطر نشان کرد: گذرگاههای امنی که اسرائیل درباره آن سخن می‌گوید، فقط گذرگاه مرگ به شمار می‌رود.

روزنامه وال استریت ژورنال با استناد به مکاتباتی که مشاهده کرد، خبر داد که شرکت «رافائل یو اس ای» سازنده بمب‌های هوشمند، این تسلیحات را برای استفاده توسط وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به شرکت مربوطه اسرائیلی منتقل خواهد کرد.

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات