۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۷۴۵۳۰۹
حجت الاسلام فدایی:

اسرائیل ویترین جبهه باطل است

اسرائیل ویترین جبهه باطل است
مبلغ عرصه جهاد تبیین گفت: راه مقابله و پیروزی در مقابل این دشمن دیرینه جریان حق، وحدت است. اتحاد اعتلا می‌آورد.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جواد فدایی در نشست علمی ترویجی «آزادی قدس در اندیشه امامین انقلاب» که به همت خبرگزاری رسا با همکاری مجمع الخطباء اصحاب الصاحب در محل این خبرگزاری برگزار شد، به اشاره به شبهاتی که امروزه در باب جریان مقاومت فلسطین مطرح می‌شود از جمله شبهه چرایی ضرورت به فلسطینیان در مقایسه با سائر مسلمانان تحت ظلم حکومت‌های به ظاهر اسلامی و یا ناصبی بودن جریان مقاومت گفت: اگر به صورت مبنایی جریان مقاومت تحلیل شود، همه‌ی این شبهات پاسخ داده خواهد شد.

عضو مجمع الخطباء اصحاب الصاحب افزود: همین شبهه ناصبی گری در بین شیعیان و از طرفی دیگر در بین فلسطینیان شبهه مجوس و ضد دین بودن ایران مطرح می‌شود تا تفرقه رخ دهد و جبهه مقاومت و حماس تضعیف شود. از طرفی دیگر در همین بین شبهه‌ای دیگر در بین فلسطینیان مطرح شده که فلسطین قربانی سیاست‌های ایرانی است و مشکل اسرائیل با ایران ان سوی مرز‌ها است و فلسطین با قرار گرفتن در خط اول این مقابله، تاوان انقلاب اسلامی ایران را می‌دهد.

حجت الاسلام فدایی فلسطینیان را ارادتمند و محب اهل بیت علیهم السلام دانست و گفت: اگر کسی می‌خواهد ارادت آن‌ها را به اهل بیت علیهم السلام مشاهده کند، بقاع متبرکه خصوصا امامزادگان را در فلسطین ببیند. حضرت هاشم، جد اعلی پیامبر اکرم صلوات الله علیه در غزه مدفون است. یکی از حرم‌های منسوب به امیرالمومنین و دختران امام حسین علیهما السلام و حتی مقامی به نام راس الحسین علیه السلام در فلسطین است که برای شیعه و سنی مقدس است. 

مبلغ عرصه جهاد تبیین دو خط ایمانی و کفر را در عالم از ابتدای خلقت و نزول آدم علیه السلام برشمرد و اظهار داشت: جبهه حق و باطل هردو دارای رهبری هستند؛ ائمه کفر و ائمه ایمان. علت اصلی شکل گیری این دو جبهه نیز در جهانبینی است که یکی جهانبینی توحیدی دارد و قائل به قانونگذاری خداوندو عمل طبق اوامر او است و دیگری جهانبینی مادی دارد و در هر زمان به بخشی از عالم ماده و لذائذ آن دست می‌اندازد و نتیجه‌ای جز ضلالت و گمراهی از راه حق ندارد.

این فعال فرهنگی ادامه داد: اسرائیل ویترین جبهه باطل است و اگر می‌گوییم غده سرطانی است و بایستی محو شود، به همین دلیل است؛ چرا که جریان باطل، جز ظلالت و گمراهی هدفی ندارد. رهبر معظم انقلاب در بیانات متعدد به این تقسیم بندی دو جبهه ایمانی و باطل اشاره کرده اند و مقاومت فلسطین را محدود به درگیری فلسطین با رژیم غاصب اسرائیل نمی‌دانند.

حجت الاسلام فدایی به بیانات رهبر معظم انقلاب در موضوع نقش سرطانی اسرائیل در بین کشور‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس بانک توسعه اسلامی و جمعی از روسای بانک‌های مرکزی کشور‌های اسلام که نقشی اساسی در تقویت قوای اقتصادی جامعه اسلامی دارند، متذکر این نکته می‌شوند که قضیه فلسطین صرفا بین این ملت و رژیم اسرائیل نیست و برخی دانسته یا نا دانسته دارند خیانت می‌کنند. ایشان می‌فرمایند: امروز نقشه‌ی اساسی استکبار برای دنیای اسلام، سیطره‌ی کامل است. طرح خاورمیانه‌ی بزرگی که امریکایی‌ها مطرح میکنند، عبارةٌ اخرای ایجاد کشور بزرگی است به نام خاورمیانه، با مرکزیت رژیم صهیونیستی. همه‌ی دولت‌هایی که در این کشور‌ها هستند، باید به دولت‌های دست‌نشانده‌ی اسرائیل تبدیل شوند.

وی افزود: در زیارت پنجم مطلقه امام حسین علیه السلام قاتلین و زمینه سازان شهادت سید الشهدا را ملعون در زبان داوود و و عیسی بن مریم معرفی میکند. همین عبارت را در مورد قوم بنی اسرائیل در آیه ۷۸ سوره مبارکه مائده مشاهده میکنیم. این نشان دهنده سبقه تاریخی دشمنی این جریان است که در ۷۵ سال گذشته به شکل یک دولت در آمده و در همه مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در مقابل جریان حق علنی شده است. 

حجت الاسلام فدایی گفت: به تعبیر رهبر انقلاب صهیونیسم خطر‌ی اخلاقی، سیاسی و بشری نه برای ملت‌های اسلامی، که کل جامعه بشر است. حضرت آقا می‌فرمایند: قبل از پیروز انقلاب کشورهای اسلامی در یک حالت رخوت و سستی و ناامیدی در مقابل استکبار خصوصا اسرائیل به سر می‌برد و با پیروزی انقلاب اسلامی، ناگهان در‌های فرج باز شد و انقلاب اسلامی ایران، یک روح و امید تازه‌ای را در بین کشور‌های اسلامی دمید.

وی در پایان گفت: راه مقابله و پیروزی در مقابل این دشمن دیرینه جریان حق وحدت است. وحدت اعتلا می‌آورد. جهادی که با سنگ شروع شد به جایی رسیده است که امروز هیمنه اسرائیل و سلطه بیگانه‌ی لانه عنکبوتی که همه از آن می‌ترسیدند را در هم شکسته و از بین برده است. این همان شکست ترمیم ناپذیری است که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند. مبنا، مبنای جبهه حق و باطل است و اگر رهبر معظم انقلاب امید می‌دهند بر اساس بر آورد‌های غیبی نیست؛ بر همین اساس است.

ارسال نظرات