۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۷۴۵۳۶۸
آیت الله حیدری در گفت‌وگو با رسا:

مجلس خبرگان نماد جمهوریت و اسلامیت نظام است

مجلس خبرگان نماد جمهوریت و اسلامیت نظام است
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: همه کسانی که دلشان در گرو انقلاب و کشور است و مصالح ملی را در نظر می گیرند باید حضور پررنگ و عمیقی در انتخابات خبرگان داشته باشند.

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با تبیین اهمیت لزوم حضور پرشور مردم در انتخابات خبرگان رهبری و نقش و جایگاه مجلس خبرگان در صیانت از جایگاه رهبری، گفت: جمهوری اسلامی از دو رکن جمهوریت و اسلامیت تشکیل شده است، جمهوریت نظام با حضور مردم در صحنه چه به صورت غیررسمی و با حضور در راهپیمایی ها و چه به صورت رسمی و با حضور در انتخابات به دست می آید.

وی افزود: انتخابات نماد جمهوریت نظام است و از این جهت انتخابات خبرگان تفاوتی با بقیه انتخابات ندارد و وقتی مردم در انتخابات شرکت می کنند این نماد پررنگ تر می شود و وقتی پررنگتر شد مردم به آینده انقلاب، نظام و کشور امیدوارتر می شوند و هم دشمنان مایوس می گردند و به نتیجه می رسند که نمی توانند نقشه ای برای ذلت این مردم بکشند بنابراین شرکت در انتخابات همیشه مایه خیر و برکت است.

آیت الله حیدری با اشاره به ضرورت تشکیل مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: امتیاز مجلس خبرگان نسبت به سایر انتخابات بحث نماد اسلامیت نظام است و از این جهت نهاد مشروعیت بخش به همه اعضاء نظام، رهبری است که عنوان نیابت عامه امام زمان را دارد و هم به دولت و سایر قوا مشروعیت می دهد و همه کارهایی که در کشور باید انجام شود مشروعیت خود را از نائب ولی فقیه و رهبری اخذ می کند.

وی ادامه داد: طبق قانون اساسی تعیین ولایت فقیه عرفا و منحصراً از طریق مجلس خبرگان رهبری است و این مجلس تنها مجلسی هست که در تعیین رهبری در شرایط مورد نیاز تاثیرگذار است همانگونه که پس از رحلت امام تاثیرگذار واقع شد بنابراین مجلس خبرگان رهبری برای تداوم انقلاب و نظام فوق العاده اهمیت دارد.

آیت الله حیدری تداوم، انتخاب و صیانت از ولایت فقیه را مرتبط با مجلس خبرگان رهبری دانست و اظهار داشت: مجلس خبرگان نماد جمهوریت و اسلامیت نظام است و از این جهت بسیار اهمیت دارد.

نماینده مجلس خبرگان افزود: همه کسانی که دلشان در گرو انقلاب و کشور است و مصالح ملی را در نظر می گیرند باید حضور پررنگ و عمیقی در انتخابات خبرگان داشته باشند و مجلس خبرگان متعلق به این طیف و آن طیف نیست و عقلانیت اقتضاء می کند از همه جناح ها و طیف های سیاسی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت کنند.

ارسال نظرات