۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۷۴۵۴۲۸
معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی:

چهار هزار شهید مبارزه با مواد مخدر در کشور داریم

چهار هزار شهید مبارزه با مواد مخدر در کشور داریم
معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در راه مبارزه با مواد مخدر بیش از چهار هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در کشور تقدیم نظام و انقلاب شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، تراب محمدی در شورای مبارزه با مخدر درباره موضوع اعتیاد اظهار داشت: موضوع اعتیاد و مواد مخدر خطرناک‌ترین ناهنجاری است که می‌تواند جامعه را به سمت خطر پیش ببرد، زیرا بیش از ۷۰ درصد آسیب‌های اجتماعی نشات گرفته از مواد مخدر و اعتیاد است.

وی با اشاره به آمار بالای شهدای مبارزه با مواد مخدر در ایران بیان کرد: در راه مبارزه با مواد مخدر بیش از چهار هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در کشور تقدیم نظام و انقلاب شده است که این امر نشان دهنده اهمیت مقابله و مبارزه با این ماده خانمان سوز است.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم اهمیت آموزش در این حوزه خاطرنشان کرد: بعضی مواقع آموزش‌های ارائه شده به سمت هدف ریل گذاری نمی‌شود؛ در ارائه آموزش‌ها باید همه جوانب در نظر گرفته شود تا خودش تبدیل به بدآموزی نشود.

وی ادامه داد: در موضوع آموزش باید به صورت نقطه‌ای عمل کرد، به گونه‌ای که محلات آسیب پذیر در سطح استان شناسایی شده و آموزش‌ها و آگاه سازی‌های لازم در این مناطق ارائه شود.

محمدی با تاکید بر لزوم اجرای طرح یاری گران زندگی در روستاها اظهار کرد: بعضاً شرایطی به وجود می‌آید که تکثر کمیته‌ها، دستورالعمل‌ها و کمیسیون‌ها خودشان به مشکل تبدیل می‌شوند؛ در راستای اجرای طرح یاری گران زندگی در روستاها از ظرفیت و پتانسیل پایگاه‌های مقاومت و دهیاری‌ها و نهادهای دیگری همچون خانه بهداشت بهره گیری شود تا اجرای این طرح عملیاتی شود.

امیر رنجبر، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استانداری آذربایجان شرقی نیز گفت: اولین خانه یاری گران زندگی در کانون امام خمینی (ره) تبریز به بهره برداری رسید که در این مرکز خدمات آموزشی و پیشگیری در حوزه مواد مخدر به دانش آموزان ارائه خواهد شد.

وی به اهداف طرح یاری گران زندگی اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای یاری گران زندگی، ترویج زندگی سالم و با نشاط، توسعه رویکرد توانمند سازی جامعه روستایی، توسعه رویکرد مردمی سازی و افزایش مشارکت‌های اجتماعی است.

رنجبر با اشاره به مهمترین اولویت‌های اجرایی این طرح یادآوری کرد: اجرای برنامه‌های آموزشی و مشارکتی برای نوجوانان و جوانان و گسترش و اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در روستاها از اولویت‌های طرح یاری گران زندگی می‌باشد که برای همه ساکنین مناطق روستایی اجرا خواهد شد.

وحید نستوهی
ارسال نظرات