۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۷۴۵۷۲۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

در احیای موقوفات تسلیم باج خواهی ها نخواهیم شد

در احیای موقوفات تسلیم باج خواهی ها نخواهیم شد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی تاکید کرد که در راستای احیای موقوفات تسلیم باج خواهی ها و حاشیه سازی ها نخواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید شهاب حسینی با اشاره به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی امامزادگان اظهار داشت: امامزادگان باید در حوزه فرهنگ و هنر طبق نیازهای روز جامعه پیش روند تا به قطب فرهنگی تبدیل شوند که در حوزه زیر ساخت و نرم افزاری ورود کرده ایم.

وی با اشاره به فعال کردن ۴۵ مرکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی (افق) در امامزادگان گفت: در حوزه اجتماعی به سمت توانمند کردن و حل کردن مشکلات مردم حرکت می شود که همراه با اهدای بسته های معیشتی، همکاری و هم افزایی با نهادهای حمایتی، اشتغالزایی از طریق انعقاد تفاهم نامه با اداره کل فنی و حرفه ای استان هستیم و اقدامات موثری در این راستا انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به فعالیت های فرهنگی در مراکز افق اشاره کرده و افزود: با برگزاری برنامه های فرهنگی در مناسبت های مختلف سعی در جذب جوانان به امام زاده ها را داریم که از این برنامه ها می توان برگزاری هیات و مراسم دعای کمیل در پارک مفاخر و دیگر موقوفات را نام برد.

وی تصریح کرد: سال گذشته با تدفین پیکر شهید گمنام در محل پارک مفاخر، این پارک به محلی برای کارهای فرهنگی تبدیل شد و شاهد برپایی برنامه های فرهنگی و جذب شهروندان به این محیط فرهنگی هستیم.

حجت الاسلام حسینی در تشریح فعالیت های قرآنی مراکز افق یادآور شد: در حوزه قرآنی در امام زادگان کلاس ها و کرسی های قرآن و تفسیر در حال برگزاری است که با استقبال مردم و جوانان روبرو می شود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت موقوفات به نفع مردم گفت: در راستای احیای موقوفات تسلیم باج خواهی ها و حاشیه سازی ها نخواهیم شد.

وحید نستوهی
ارسال نظرات