۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۷۴۵۸۸۴
امام جمعه شمال شهر اصفهان مطرح کرد؛

جمهوری اسلامی ایران، مرکز صدور روحیه مقاومت به سراسر جهان

جمهوری اسلامی ایران، مرکز صدور روحیه مقاومت به سراسر جهان
اصفهان ـ حجت الاسلام فیاض گفت: حاج قاسم سلیمانی گفت جمهوری اسلامی حرم است، برهمین مبنا شهدای مدافع امنیت مدافعان حرم جمهوری اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید روح الله فیاض امام جمعه شمال شهر اصفهان، شب گذشته در دومین یادواره شهدای مدافع امنیت شمال شهر استان با اشاره به آیه ۲۳  سوره  احزاب، گفت: مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر المیزان ذیل این آیه شریفه می‌فرماید: این عهد و پیمانی که به آن اشاره شده عهدی و پیمانی است که  شهدا و ایثارگران و مجاهدین فی سبیل الله با خداوند بستند عهد و پیمان در استقامت در راه خدا و جهاد فی سبیل الله در برابر دشمن بود.

وی ادامه داد: برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی عده‌ای ذخیره الهی شدند و مصداق قسمت دوم آیه برای دفاع از انقلاب در دهه‌های بعدی شدند که همان شهدای مدافع حرم، مدافع سلامت و مدافع امنیت مصداق آن هستند که در زمان خود برای آرمان های انقلاب جانشان را فدا کردند.

حجت الاسلام فیاض با اشاره به شهادت شهدای مدافع امنیت در اغتشاشات سال گذشته اصفهان گفت: شهدای مدافع امنیت مدافعان حرم جمهوری اسلامی هستند که به تعبیر سردار دل ها حرم است.

 امام جمعه شمال شهر اصفهان با اشاره به بیان امام خمینی(ره) در راستای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: ایشان در جمله تاریخی و ماندگار خود گفتند: حفظ جمهوری اسلامی تکلیف الهی است و اهم تکلیف‌هایی است که خدا داده است و حفظ آن از حفظ یک‌نفر ولو امام عصر (عج) اهمیتش بیشتر است.

 وی خاطرنشان کرد: حفظ جمهوری اسلامی یعنی حفظ اسلامی که امام عصر هم خود را فدای اسلام می‌کند همانگونه که سیدالشهدا جان خود را فدای اسلام کردند و جمهوری اسلامی یعنی پرچم حاکمیت اسلام نه یک حرکت حزبی و جناحی در یک بخش از زمین.

امام جمعه شمال شهر اصفهان، ادامه داد: در چنین ایامی در شهر شهیدپرور اصفهان ۳۷۰ شهید تشییع شد و ماندگار شد در تاریخ این کشور و الان در فلسطین هر روز همین مقدار شهید تشییع می کنند و اگر ما یک ۲۵ آبان در کشور داشتیم الان نزدیک ۴۰ روز است تشییع نزدیک ۴۰۰ الی ۵۰۰ شهید را در غزه و فلسطین به دنیا نشان می دهیم.

حجت الاسلام فیاض اظهار کرد: ما ملت مقاومت و ملت امام حسینیم و از حق و از آرمان خود کوتاه نمی‌آییم حتی اگر هر روز هزاران زن و کودک و پیر و جوان ملت اسلام در فلسطین به زمین بیافتند.

وی در پایان افزود: هر مقاومتی در اقصی نقاط جهان اتفاق بیفتد مرکز صدور آن جمهوری اسلامی ایران است و این حرکت و جهاد بزرگی که در مبارزه با استکبار جهانی مردم غزه رقم زدند به برکت بیداری که به برکت خون این شهیدان رقم می‌خورد در اقصی نقاط دنیا فراگیر می شود و به جایی می‌رسیم که ریشه استکبار را از جا خواهد کند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات