۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۷۴۵۹۶۷
نماینده ولی فقیه در کاشان:

فعالیت‌های ورزشی و تربیت جسم، سفارش اسلام است

فعالیت‌های ورزشی و تربیت جسم، سفارش اسلام است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی انجام فعالیت‌های ورزشی و تربیت جسم را از جمله سفارش‌های اسلام دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پنجشنبه شب استادیوم شهید ناصر فکری کاشان در جمع مربیان و فوتبالیست‌های مجموعه ورزشی مهراعظام کاشان گفت: جوان غیرمسلمانی که قرآن را یک دور کامل از ابتدا تا انتها با ترجمه خوانده بود وقتی با کتاب آسمانی خودشان مقایسه می‌کند متوجه شود کتاب آسمانی خودشان مانند کتاب اول ابتدایی است، اما قرآن مانند کتاب فوق دکتری است، از این رو با وجود مخالفت پدر و مادر مسلمان می‌شود.

وی افزود: دین اسلام بهترین دین است، پیامبر اکرم(ص) نیز بهترین و بالاترین پیامبر بوده و دوازده امام مسلمانان بالاترین امامان هستند، از این رو به دین و امامان خود افتخار می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان انجام فعالیت‌های ورزشی و تربیت جسم را از جمله سفارش‌های اسلام دانست و اظهار داشت: یکی دیگر از دستورات اسلام احترام به والدین است چرا که آن‌ها برای فرزندان خود بسیار زحمت کشیدند.

به گفته وی هرکس بخواهد در آینده به مقامات عالی و بالا برسد باید بیش از پیش با پدر و مادر خود مهربان باشد و آن‌ها را تکریم کند تا خداوند او را به مقامات بالا برساند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم توجه به اقامه نماز به ویژه نماز اول وقت اشاره کرد و گفت: نماز نیز انسان را درجات و مقامات بالا می‌رساند.

حسین اشراف السادات مدیر مجموعه ورزشی مهر اعظام کاشان نیز ضمن خیر مقدم به حجت الاسلام والمسلمین حسینی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: حضور امام جمعه و نماینده، ولی فقیه در کاشان در ورزشگاه که سبب تقویت روحیه نونهالان و نوجوانان ورزشکار کاشانی است.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه ورزشی رایگان برای آینده ورزشی و سلامت اخلاقی نونهالان و نوجوانان کاشانی تأثیرگذار است، افزود: مجموعه مهراعظام کاشان در ۳ رشته فوتبال، فوتسال و دومیدانی برای دختران و پسران ۸ تا ۱۵ سال به صورت رایگان که هزینه آن از سوی شرکت اعزام تهران تامین می‌شود آموزش‌های تخصصی می‌بینند.

به گفته وی ۱۷۲ نفر در رشته فوتبال پسران رده سنی ۸ تا ۱۲ سال و ۸۴ نفر در رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال دختر و پسر و در رشته دوومیدانی نیز ۲۸ نفر دختر و ۳۵ نفر پسر فعالیت دارند.

اشراف السادات یادآور شد: آموزش‌های فوتبال در ورزشگاه شهید ناصرفکری کاشان، دوومیدانی در پیست ورزشگاه ۱۵ هزارنفری امیرکبیر و آموزش‌های فوتسال در سالن‌های ورزشی کتابچی، هفت مهر و بنیاد شهید برگزار می‌شود.

وی افزود: هنرجویان بیشتر از خانواده‌های کمتربرخوردار و بی بضاعت هستند که ضمن آموزش‌های تخصصی، استعدادیابی شده و با کشف استعداد برای ادامه فعالیت‌های ورزشی حرفه‌ای و پیشرفت به مدارج بالاتر به تهران معرفی می‌شوند.

لازم به ذکر است در پایان این دیدار هدایایی به مناسبت روز ۱۳ آبان روز دانش آموز تدارک دیده شده بود از سوی حجت الاسلام والمسلمین حسینی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان به ورزشکاران نونهال ونوجوان کاشانی اهدا شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات