۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۷۴۵۹۶۹
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد:

تاریخ، طوفان الاقصی را با فروپاشی هیمنه رژیم صهیونیستی می شناسد

تاریخ، طوفان الاقصی را با فروپاشی هیمنه رژیم صهیونیستی می شناسد
امام جمعه موقت تهران گفت: پیروزی شگفت انگیز و غرور آفرین اطلاعاتی و نظامی مجاهدان فلسطینی در عملیات طوفان الاقصی، هیمنه اطلاعاتی، نظامی، دفاعی و امنیتی این رژیم جعلی را فرو ریخت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه های آخرین جمعه آبان ماه با اشاره به سالروز ارتحال علامه طباطبایی فقیه و مفسر برجسته تاریخ اسلام، گفت: علامه طباطبایی با الهام از اندیشه ژرف و تفکر قرآنی خویش در محضر قرآن کریم و پیامبر اعظم و خاندان علم، عصمت و طهارت حضور یافت و شخصیت انسانی، علمی، قرآنی و ملکوتی او شکل گرفت و به معنای واقعی کلمه، جان و روح او از کلمه «وَلَا تَقْفُ مَا لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ» سیراب شده بود و در پرتوی عالی‌ترین حیات عقلانی، علمی و برهانی قدم برمی‌داشت.

وی با بیان اینکه علامه طباطبایی با آراستگی به عالی‌ترین مدارج ایمان و عمل صالح قله‌های رفیع تقوا را فتح کرد، افزود: این عالم بزرگوار و شخصیت‌های در تراز او، ترجمان روشنی از خطبه متقین «از خطبه‌های مشهور امیر مؤمنان علی (ع)» هستند. 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سجایا و ویژگی‌های علامه طباطبایی، بیان کرد: حضرت آیت الله مرعشی نجفی در تبیین ابعاد شخصیت این حکیم الهی به این نکته اشاره می‌کنند که او در رفتار و سجایای اخلاقی مربی انسان‌ها بود و پیش از آن که کلام و قلم او راه را برای هدایت افراد جامعه هموار کند، رفتار او مربی انسان‌ها بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ادامه داد: اگر تاریخ تفسیر قرآن کریم را به دو دوران یعنی قبل از تفسیر المیزان و دوران پس از تفسیر المیزان تقسیم کرده‌اند، این به جایگاه و احترام به دانش، علم، پژوهش و تحقیق باز می‌گردد، اگر در مدرسه علامه طباطبایی بهترین شخصیت‌ها تربیت می‌شوند و شاگردان تراز تحول آفرین در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی تقدیم می‌کند به جهت برخورداری از خصیصه برجسته دلباختگی به علم، دانش، پژوهش و تحقیق است.

وی با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی ابراز داشت: جوانان عزیز در هفته‌ای که به نام کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است، قرار داریم، این که می‌بینید سکاندار هوشمند انقلاب اسلامی بر توسعه علمی کشور، تبدیل دانش به فناوری و تجاری‌سازی علم تاکید دارند، این از متن آموزه‌های قرآن و عترت اخذ شده است آن هم علم سودمند علم مورد نیاز فرد و جامعه و خانواده.

امام جمعه موقت تهران به دیدار اخیر اعضای شورای نگهبان با رهبر انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: رهبر انقلاب در دیدار اعضای شورای نگهبان به مقوله انتخابات و ضرورت فراهم آوردن زمینه مشارکت پرشور مردم اشاره فرمودند و در آغاز سال جاری به چند راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در انتخابات پرداختند، مشارکت از آشکارترین نوع مشارکت سیاسی در جوامع مردم سالار است و نماد اراده ملت برای تعیین سرنوشت جمعی و سیاسی خود می‌باشد.

وی افزود: مشارکت گسترده سیاسی شهروندان، گروه‌ها و احزاب در انتخابات نقش تعیین کننده‌ای در تحکیم پیوند دولت و ملت و گردش نخبگانی و جابجایی قدرت ایفا می‌کند و مهمترین ابزار تجلی اراده و حاکمیت ملت است.

خطیب نماز جمعه پایتخت رقابت سیاسی را یکی از مهمترین عوامل افزایش مشارکت و حضور فعال در کنار صندوق‌های رای برشمرد و اظهار داشت: رقابت پیش نیاز مشارکت پرشور می‌باشد که رهبری معظم در دیدار اخیر اعضای شورای محترم نگهبان بر آن تاکید فرمودند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد ادامه داد: امیدوارم با برنامه‌ریزی صحیح و احساس مسئولیت دولتمردان و ملت عزیز شاهد حضور اقتدار آفرین ملت بزرگ ایران در انتخابات پیش رو باشیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه فلسطین پاره تن اسلام و غزه پاره تن فلسطین است، خاطرنشان کرد: خدای بزرگ امام موسی صدر را در جایگاهی که زیبنده اوست مقرب دارد، این مرد تحول آفرین می‌فرمود، ما اسرائیل را شر مطلق می‌دانیم، در حد مطالعاتم هیچ نهادی را خطرناک‌تر از این رژیم نمی‌شناسم.

وی افزود: شکل‌گیری ماندگاری این نهاد، این رژیم کودک‌کش به حمایت کامل و تمام عیار سیاسی، نظامی و اقتصادی آمریکا است و ما آمریکا را عامل اصلی جنایات در غزه می دانیم.

وی اشاره ای به تاسیس این رژیم منحوس داشت و گفت: بر اساس پروژه انگلیسی و اعلامیه غیرقانونی بالفور در سال ۱۹۱۹ میلادی زمینه تولد این رژیم منحوس فراهم گردید و با مدیریت انگلستان و در نهایت آمریکا در سال ۱۹۴۸ میلادی تولد نامشروع او شکل گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد تصریح کرد: رژیم اشغالگر یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها و عوامل بحران‌زا در منطقه خاورمیانه و جامعه جهانی بوده است که با پیروزی شگفت انگیز و غرور آفرین اطلاعاتی و نظامی مجاهدان فلسطینی در عملیات طوفان الاقصی، هیمنه اطلاعاتی نظامی دفاعی و امنیتی این رژیم جعلی فروپاشید.

ارسال نظرات