۱۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۷۴۶۷۸
در شماره جدید امتداد می خوانیم:

اسب ترودیک و تروای دفاع مقدس

خبرگزاری رسا ـ شماره چهل و هشتم امتداد به همت مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس منتشر شد.
امتداد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امتداد نشریه ای در حوزه فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس است که با همت بیناد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و با همکاری موسسه فرهنگی هنری طلایه داران نور آفاق به صورت ماهانه منتشر می شود.

عناوین ثابت این نشریه که از میان واژگان فرهنگ جنگ و جبهه برگزیده شده است، هر ماه در قالب مطالبی مشخص، آثار متنوع نویسندگان خود را ارائه می کند.

در این شماره دو پرونده بررسی شده است. پرونده ای ویژه امام شهیدان و پرونده ای برای کشتار شیعیان یمن.

« بچه هایی که پدر خود را گم کردند!» عنوان صفحه تعمیرگاه است که در گزیده ای از آن آمده است: «سخت است که عده ای برای تحریک احساسات و افکار عمومی، از دختری که هنگام شهادت پدرش فقط یازده ماه داشته، بپرسند:«اگر امروز پدرت بود چه می کرد؟» او نیز تحث تاثیر جو سازی ها بگوید: «شاید اگر پدر و عموی من هم این روزها بودند مجبور می شدم در زندان به ملاقاتشان بروم یا اعترافاتشان را از تلویزیون ببینم!» و چه سخت است که سرداران شهید را با کسانی که پرونده شان بسیار واضح است مقایسه کنیم.»

«آنجا کسی قیافه نمی گرفت» عنوان صفحه تفحص این شماره است که تفحص تشنگی و غربت را به روایت حاج رحیم صارمی آورده است.

«علی آقا باران لشگر ثارالله» عنوان صفحه کوله پشتی است که در آن محمد رضا ایرانمنش، جانباز شیمیایی با سابقه 67 ماه حضور در جبهه، افتخار دارد از روزهایی که در کنار سردار شهید علی ماهانی حضور داشته سخن بگوید.»

در صفحه ایستگاه بهشت با عنوان «نمونه ای از امت واحده اسلامی» گزارشی از گلزار شهدای قم به چاپ رسیده است.

«اسب ترودیک و تروای دفاع مقدس» گفتگویی با استاد حسن عباسی، رئیس مرکز کترینال امنیت بدون مرز است. در بخشی از این گفتگو آمده است:«خیلی خلاصه، جنگ نرم یعنی تصرف قلب ها و مغزها؛ یعنی مقبولیت در ذهن ها و پذیرفته شدن در قلبها، اگر در جنگ سخت، سرزمین تصرف می شود، در جنگ نرم، قلب و مغز افرادتصرف می شود. یک قدرتسخت افزاری با قوه قهریه سرزمینی را اشغال می کند، خرمشهر و آبادان را می گیرد و ما دقیقا می دانیم که تا کجا سقوط کرده است. اما در جنگ نرم تک تک آحاد آن جامعه می شوند نقطه هدف.»

در «پرونده ای برای امام شهیدان» مطالبی چون اتاق ضد بمب امام را هرگز ندید، خورشید تابان شهیدان‌و جبهه هایی که امام در قرن بیستم گشود به چاپ رسیده است.

یمن کجاست؟، سادات حسنی، یمن؛ از انقلاب اسلامی تا عصر ظهور، صدام کوچولو، صعده؛ سربلند می ماند و ایران و جنگ یمن از مطالبی است که در «پرونده ای برای کشتار شیعیان یمن» آمده است.

شیرینی دندان شکن، خطبه های حضرت زینب را بخوانید، ما و کتاب پیامبر ساز، سجده خونین فرجام نذر علی(ع)، رویش به رنگ سرخ، مجنون صد تومانی، پرواز تا اسمان محمد، محبوبیت با سر باندپیچی شده و ده درصد شانس در میدان فرهنگ از دیگر مطالبی است که در شماره چهل و هشتم ماهنامه امتداد گنجانده شده است.

گفتنی است که این شماره از نشریه امتداد به همت بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و ستاد مرکزی راهیان نور و موسسه فرهنگی هنری طلایه داران نور آفاق، به مدیر مسئولی جواد پاسبانیان و سردبیری رضا مصطفوی دردی ماه سال جاری منتشر شده است.

برای ارتباط با این نشریه میتوان با شماره تلفن2921357 -0251تماس برقرار کرد و یابه نشانی اینترنتی www.emtedad.ir مراجعه کرد./916/ن601/ع


ارسال نظرات