۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲
کد خبر: ۷۴۶۷۹۶

طلبه ای که از فروپاشی ۱۵ خانواده پیشگیری کرد

طلبه ای که از فروپاشی ۱۵ خانواده پیشگیری کرد
حجت الاسلام عابدی در جلسات مشاوره متوجه شد که مشکلات برخی از خانواده‌ها ناشی از اعتیاد همسران‌شان است؛ او تا کنون به ۱۵ نفر کمک کرده تا بتوانند اعتیاد خود را ترک کنند و کانون گرم خانوده‌های‌شان متلاشی نشود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی عابدی طلبه سطح دو حوزه، نزدیک ۹ سالی هست که به تبلیغ مشغول است؛ از این مدت ۴ سال در گرمسار مشغول بوده و توانسته در آنجا کانون فرهنگی شهید همت را تأسیس کند. برای رفع مشکلات اهالی صندوق قرض‌الحسنه مسجد را تشکیل داد؛ با وام‌های پانصد هزار تومانی شروع شد و اکنون مبلغ آن به 10 میلیون تومان رسیده است.

از شاهرود خاطره‌ای که بیشتر در ذهنش مانده مربوط به دوران کرونا است، می‌گوید: برای کمک به کادر درمان وارد بیمارستان شدم با همسرم، برای تجهیز و غسل اموات به غسال‌خانه رفتیم و الحمدلله توانستیم در آن ایام سخت، در حد توان یاری‌گر مردم باشیم.

چند سالی است که به شاهرود نقل مکان کرده و به عنوان امام محله در مسجد امام حسن مجتبی(ع) محله صباغان شهر بسطام مشغول فعالیت است و در کنار آن در مدارس مختلف نیز به تبلیغ می پردازد.

حجت‌الاسلام عابدی با توجه به اینکه رابط فرهنگی اداره هلال احمر استان است از آن طریق توانسته نیازهای بیماران کم‌بضاعت را تأمین کند و افزون‌بر این با ارجاع افراد نیازمند به هلال احمر علاوه بر کمک‌های دارویی خدمات دیگری از قبیل پرداخت هزینه های درمان توسط هلال احمر را نیز به افراد نیازمند ارائه کرده‌ است.

امام محله‌ای که از فروپاشی ۱۵ خانواده پیشگیری کرد

این امام محله با توجه به تخصصش که مشاوره است، در چایخانه امام رضا(ع) واقع در میدان آزادی شاهرود، مشاور مذهبی، تربیت، سبک زندگی، طلاق، اعتیاد و... می‌باشد. از خاطراتش در مشاوره‌ها این است که مواردی بوده که افرادی جهت طلاق مراجعه کرده بودند و وقتی مشکل را بررسی کرده متوجه اعتیاد همسران‌شان شده و با مشاوره‌هایی که انجام شد، آنها را برای ترک به کمپ اعتیاد فرستادند؛ تا کنون ۱۵ نفر موفق به ترک اعتیاد شدند و علاوه بر رهایی از دام اعتیاد، کانون خانواده‌های‌شان از متلاشی شدن نجات یافت.

حجت‌الاسلام عابدی معتقد است جوانان امروز که ذهن‌ها و فطرت پاک آنها به وسیله تبلیغات گوناگون غرب و دشمنان اسلام مورد حمله قرار گرفته، بیش از اندازه به مشاوره مذهبی نیازمند هستند، زیرا این جلسات به گونه‌ای تبلیغ چهره به چهره نیز به شمار می‌رود؛ او در همین جلسات مشاوره موفق به جذب جوانان زیادی شده که برای طرح شبهه یا تمسخر و غیره آمده بودند و با مبانی دینی آشنایی نداشتند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امیرعلی عابدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
عالی
0
0