۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۷۴۶۹۰۰

عملیات استشهادی در قدس اشغالی؛ ۱ کشته ۸ زخمی

عملیات استشهادی در قدس اشغالی؛ ۱ کشته ۸ زخمی
قدس اشغالی، صبح امروز (پنجشنبه)، شاهد یک عملیات استشهادی بود که علاوه بر کشته شدن یک صهیونیست، به زخمی شدن ۸ اسرائیلی دیگر منجر شد.

رسانه‌های فلسطینی، امروز (پنجشنبه، ۳۰ نوامبر)، از یک عملیات استشهادی جدید در قدس اشغالی خبر دادند.  

وبگاه فلسطینی «شهاب»، در خبری فوری گزارش داد که در  تیراندازی به یک ایستگاه اتوبوس در شهرک «راموت» واقع در قدس اشغالی، ۸ صهیونیست زخمی شدند که حال برخی از آن‌ها وخیم است.

پس از آن، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که یک زن شهرک‌نشین کشته شده و ۸ نفر زخمی شده‌اند. نیروهای اسرائیلی نیز بلافاصله خود را به محل حادثه رساندند. 

رسانه‌های صهیونیستی ادعا کردند که مجریان این عملیات ۳ فلسطینی بودند که نظامیان اسرائیلی هر ۳ نفر آنها را به شهادت رساندند. 

این عملیات استشهادی علیه اشغالگران در حالی صورت می‌گیرد که به گزارش کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین، نظامیان صهیونیست از آغاز جنگ علیه غزه در ۷ اکتبر، تا همین چند روز پیش،۳۲۰۰ فلسطینی را در کرانه باختری از جمله قدس اشغالی بازداشت کرده‌اند. 

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند: وضعیت در قدس آرام نیست و همه می‌دانند که هر لحظه ممکن است، عملیات مشابه دیگری روی دهد. بر اساس تحقیقات اولیه، مشخص شده که عاملان این عملیات هم از سلاح سرد (چاقو) و هم از سلاح گرم استفاده کرده‌اند. دو نفر از فلسطینی‌ها با خودرویی از محله «صور باهر» در قدس شرقی خود را به محل عملیات رسانده بودند. 

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات