۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۷۴۶۹۳۰

آئین اختتامیه مرحله استانی جشنواره قرآنی و ملی «سلاله» در کاشان برگزار شد

آئین اختتامیه مرحله استانی جشنواره قرآنی و ملی «سلاله» در کاشان برگزار شد
اصفهان – حجت الاسلام نوروز پور گفت: آئین اختتامیه مرحله استانی جشنواره ملی سلاله ویژه بقاع متبرکه در حرم مطهر علی بن امام محمدباقر (ع) در مشهد اردهال کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد نوروز پور ظهر امروز در آئین اختتامیه مرحله استانی جشنواره ملی سلاله ویژه بقاع متبرکه که در حرم مطهر حضرت سلطان علی بن امام محمدباقر (ع) مشهد اردهال کاشان برگزار شد، با بیان اینکه قرآن را باید حفظ کرد، گفت: قرآن دستور العمل زندگی است و باید قرآن را بخوانید.

وی با اشاره به اینکه با خواندن سوره یاسین به زندگی خود برکت بدهید، افزود: امام صادق (ع) می‌فرماید؛ یکی از نشانه‌های شیعیان ما این است که روزانه ۵۰ آیه قرآن را تلاوت کند و با قرآن انس داشته باشد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی اوقاف اظهار داشت: برگزاری مسابقات قرآن در امامزادگان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و رسانه ملی دارد و مطمئنا این مسابقات در سال آینده نیز باشکوه‌تر و با کیفیت بیشتر برگزار خواهد شد.

به گفته وی فعالیت‌های خوب فرهنگی، اجتماعی، مدیریتی، مذهبی که در امامزاده‌های سراسر کشور انجام می‌شود بازتاب گسترده و دستاورد‌های زیادی در سراسر کشور دارد.

حجت الاسلام نوروز پور در ادامه به جایگاه امامزاده علی ابن باقر (ع) اشاره کرد و گفت: امام صادق (ع) می‌فرماید هرکس امامزاده علی ابن باقر (ع) درمشهد اردهال را زیارت کند، مانند این است که امام حسین (ع) را زیارت کرده باشد.

وی یادآور شد: استان اصفهان بقاع متبرکه شاخص بسیار زیادی دارد که نشانه ایمان و تدیین مردم استان اصفهان است و نخستین امامزاده‌ای که به ایران آمده است هلال ابن علی در شهرستان آران و بیدگل است.

حجت الاسلام نوروز پور امامزادگان را که در هر منطقه‌ای بودند، در زمان حیات شان و چه بعد از آن را سبب خیر و برکت دانست و گفت: در دوره‌ای که بر خلاف امروز که با یک پیامک همه را دعوت می‌کنند در آن زمان فراخوان ۶ هزار نفر برای استقبال از امامزاده علی ابن باقر (ع) کارسخت و مهمی بود.

وی ادامه داد: طی سه سال حضور این امامزاده در منطقه کاشان به عنوان امام جمعه، نماز جمعه‌های باشکوهی را برگزار کرد و بعد از شهادت ایشان مردم منطقه هنوز با عشق و ارادت مراسم‌های باشکوهی را برگزار می‌کنند که نشان دهنده عشق مردم این منطقه به اهل بیت (ع) است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی اوقاف گفت: امامزادگان برای تبلیغ دین به ایران آمدند ما نیز باید در بقاع متبرکه برای دین تبلیغ کنیم و برگزاری مسابقات قرآن در امامزادگان تبلیغ دین است.

لازم به ذکر است، این جشنواره اخیرا در سطح کشور توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه کشورآغاز شده است که برگزیدگان مرحله استانی جواز حضور در مرحله کشوری به دست می‌آوردند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات