۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۷۴۶۹۴۷
رییس توجیه العقائدی حشدالشعبی در دیدار با مراجع تقلید:

حشدالشعبی توانایی مواجهه با تعدی‌های خارجی و تهدیدات داخلی عراق را دارد

حشدالشعبی توانایی مواجهه با تعدی‌های خارجی و تهدیدات داخلی عراق را دارد
حجت الاسلام والمسلمین الحیدری با تصریح بر اینکه حشدالشعبی، امید ملت عراق است، تأکید کرد: حشد الشعبی سازمانی توانمند و قوی در عراق است که توانایی مواجهه با تعدی‌های خارجی و تهدیدات داخلی برای حفظ عراق را دارد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد الحیدری رئیس توجیه العقائدی حشدالشعبی در دیدار‌های جداگانه با حضرات آیات سبحانی، نوری همدانی و آیت الله حسینی بوشهری در قم اظهار داشت: حشدالشعبی پس از  فتوای آیت الله سیدعلی سیستانی در خصوص جهاد با گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۴، با ایده و نظر سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در عراق تاسیس شد.

وی یادآور شد: بر این اساس حشدالشعبی در راه دفاع از عقیده و بنیه ایمانی تشکیل شد و در این مسیر شهدای متعددی را تقدیم کرد و در میان این شهدا بیش از هفتاد روحانی به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین الحیدری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: بدین منظور در دل حشدالشعبی مدیریت توجیه العقائدی تاسیس شد که این مدیریت، عهده‌دار ماموریت تربیت فرهنگی، ایمانی، اعتقادی، اخلاقی و قرآنی عموم نیرو‌های این گروه مردمی است.

رئیس توجیه العقائدی حشدالشعبی با بیان اینکه امروز می‌توانیم حشدالشعبی را بعنوان امید ملت عراق در عموم جامعه قلمداد کنیم، ابراز داشت: این امید امروز به جایی می‌رسد که حشدالشعبی توانایی مواجهه با تعدی‌های خارجی و تهدیدات داخلی برای حفظ عراق را دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر رئیس وزرای دولت عراق بر اساس قانون این دولت فرمانده کل نیروهای مسلح است که حشدالشعبی نیز مرتبط با نیروهای مسلح عراق می‌باشد ولذا از حمایت‌های رئیس وزیران دولت عراق برخوردار است.

رئیس توجیه العقائدی حشدالشعبی خاطرنشان کرد: ماموریت سنگین امروز ما نشر معارف اهل بیت(ع) و اعتقادات بین عموم نیروهای حشدالشعبی است.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات