۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۷۴۶۹۵۳
امام جمعه موقت کاشان:

بسیج برگرفته از متن قرآن است

بسیج برگرفته از متن قرآن است
اصفهان –حجت الاسلام احتشام گفت: امام راحل بنا به ضرورت و نیاز کشور با دوراندیشی خود دستور تشکیل بسیج را صادر کرد چرا که این مقوله برگرفته از متن قرآن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علی احتشام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان گفت: امام خمینی (ره) با دوراندیشی و فهم عمیق خود دستور تأسیس بسیج را صادر کرد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) بنا به ضرورت و نیاز کشور با دوراندیشی و فهم عمیق خود دستور تشکیل بسیج را صادر کرد افزود: بسیج شجره طیبه‌ای است که برگرفته از متن قرآن است.

امام جمعه موقت کاشان اظهار داشت: امام راحل از دوره نوجوانی شان با تاسی از آیه شریفه «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٖ» به جوانان در دهه ۳۰ شمسی توصیه کرد تا بر علیه ظلم و ستم استکبارجهانی قیام کنند که دستاورد آن امروز در بسیج بروز و ظهور دارد.

به گفته وی تفکر بسیجی وقتی در قالب هنر بروز و ظهور کرد شهید آوینی‌ها ظهور کردند و زمانی هم که در قالب علم وارد شد کاظمی آشتیانی و شهید طهرانی مقدم‌ها ظهور کردند.

حجت الاسلام احتشام با اشاره به اینکه فرهنگ بسیجی در قالب اداره کشور وارد شد، افزود: شهید بهشتی دستاورد این تفکر بود که وقتی در مقابل خاکریز‌های صهیونیستی وارد شد رزمندگان فداکار هشت سال دفاع مقدس را به همراه داشت.

امام جمعه موقت کاشان همچنین به تعابیر دیگر رهبر معظم انقلاب از بسیج که «بسیج لشکر مخلص خدا است» و «بسیج مدرسه عشق است»، افزود: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب با اراده راسخ خود سبب عزت مسلمانان و مستضعفان شدند.

حجت الاسلام احتشام در ادامه به سالگرد شهادت، شهید مدرس اشاره کرد و با بیان اینکه امام خمینی (ره) می‌فرماید افرادی را با ویژگی‌های مدرس برای مجلس شورای اسلامی انتخاب کنید، گفت: از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید مدرس هوای نفس و ذوب در دین است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات